برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

۲۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

شرکت حمل و نقل ملل ( فریت بار ملل ) در سال ۱۳۹۱ تاسیس و فعالیت خود را با بهره گیری از کادر مجرب و متخصص در زمینه حمل و نقل بین المللی و لجستیک آغاز نمود.بهره مندی از امکانات و تجهیزات به روز دنیا(سیستم موقعیت یاب جهانی و ردیابی لحظه ای و سیستم های ارتباط سریع) در زمینه حمل و نقل از ویژگی های بارز این شرکت بوده و همواره سعی در جلب رضایت مشتری با ارائه خدمات گسترده و تخصصی داشته است.این شرکت با همکاری خطوط هوایی معتبر دنیا از جمله هواپیمایی امارات ، لوفتهانزا ، ترکیه ،قطر، ماهان و ایران ایر و … حمل محصولات وارداتی و صادراتی شما را در حداقل زمان ممکن و مناسبترین قیمت ها بصورت کریری و فورواردری انجام داده و متناسب با استانداردهای اروپا ، قرارداد بیمه CMR و قرارداد بیمه بارنامه بین المللی FBL سرویس های مناسب و مرتب را با پیشرفته ترین متدهای حمل ونقل بین المللی ارائه می نماید.


فریت بار مسافری

هر مسافر که به صورت هوایی سفر می کند تنها مقدار مشخصی بار می تواند به همراه خود داشته باشد . اما در این بین خیلی از مسافران به ویژه مسافران که به کشورهای خارجی مسافرت می کنند همیشه اضافه بار دارند که این بار باید توسط یک شرکت فریت بار مسافری به مقصد مسافر باید ارسال شود . شرکت حمل و نقل ملل بدون شک با نیروی متخصص و حرفه ای در تمامی امور فریت بار مسافر از بسته بندی بار تا تحویل بار به هواپیمایی توانسته است رضایت تمامی مشتریان خود را جلب کند . انتخاب ملل کارگو جهت ارسال بارتان به مقصد خود بدون شک تجربه ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.

فریت بار تجاری

هواپیما مدرنترین وسیله حمل و نقل بین المللی است . بیشتر شرکت های تجاری برای ارسال کالاهای تجاری خود از هواپیما استفاده می کنند . به ویژه شرکت هایی که کالای تجاری آنها دارای حجم کم و ارزش بالایی است . مانند کالاهای بهداشت و سلامت , کالاهای دیجیتالی و… استفاده از هواپیما برای فریت بار تجاری بیشتر جهت سرعت در زمان رسیدن محصول به دست مشتری می باشد و این اصلی ترین مزیت ارسال بار با استفاده از هواپیما می باشد . از مزیتهای دیگر نیز میتوان به امنیت بالای آن اشاره کرد که می توان گفت امن ترین وسیله نقلیه ای که تا به حال در دنیا تولید شده است هواپیما می باشد .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۲:۴۱
مهدی مقدم

دستگاه گردو شکن , فندق شکن , پسته شکن

دستگاه گردو شکن ,قیمت دستگاه فندق شکن  , دستگاه پسته شکن : همان گونه که از ظاهر سخت وست گردو مشخص می باشد فرایند شکستن پوست سخت گردو مهمترین و سخت ترین مرحله فراروی مغز گرد است.به همین خاطر هم انواع مختلف دستگاه های گردو شکن تولید وبه بازار عرضه شده است.ولی باز با این وجود نیاز بازار بر آورده نشده است و این دستگاه ها نتوانسته اند که نیاز مشتریان را برآورده سازند.

دستگاه گردو شکن

دستگاه گردو شکن ارائه شده به وسیله شرکت با تحقیق وطراحی کارشناسان ماشین های کشاورزی ساخته شده وبا بررسی انواع مختلف دستگاه های گردو شکن داخلی وخارجی در طی جندین سال و رفع نواقص موجود به نتیجه رسیده است.این دستگاه در استان های مختلفی مانن استان همدان و آذربیجان برای گرد شکنی ،در استان کرمان برای شکستن پسته ودر مناطق شمال کشور برای فندق شکنی و همین طور شکستن هسته زرد آلو به کار برده می شود.مشتریان محترم می توانند برای اطمینان از خرید گردو شکن و کیفیت کار این دستگاه حدود ۱۰۰ کیلو از هر محصول (گردو-پسته فندق-بادام زمینی_بادام-هسته زردآلو) را جهت مشاهده کیفیت محصول خروجی با این دستگاه تست نمایند وبعد از حصول اطمینان، سپس اقدام به خرید این دستگاه بکنند.

مشاهده محصولات و تجهیزات کشاورزی و باغبانی در : ادوات کشاورزی و باغبانی

فهرست مطالب

گردو شکن

این دستگاه برای شکستن پوسته سخت انواع مختلف خشکبار مانند گردو ،بادام،پسته،هسته زرد آلو،بادام زمینی،فندق مورد استفاده قرار می گیرد.وظرفیت گردو شکن ۱۰۰ کیلو در ساعت می باشد.

ظرفیت گرد شکن برای گرد:این دستگاه می تواند در هر ساعت ۱۰۰ کیلو گردو را بشکند وظرفیت آن برای شکستن بادام نیز ۱۰۰ کیلو گرم در ساعت است.دستگاه گرد شکن می تواند در هر ساعت ۳۰۰ کیلو گرم فندق را بشکند.وهمین طور ظرفیت آن برای شکستن پسته نیز ۳۰۰ کیلو گرم در ساعت می باشد ودر هر ساعت نیز می تواند ۲۰۰ کیلوگرم هسته زرد آلو را بشکند.

بنابر تست و نمونه گیری هایی که از دستگاه گردو شکن و فندق شکن انجام شده است کیفیت مغز خروجی برای گردو مانند کیفیت شکستن با دست حرفه ای است،وبرای گردوهای آمریکایی که دارای پوست نازکی هستند ۹۵ درصد مغز ها سالم ودو پر به دست می آیند ،مغز بادام وفندق ۹۷ درصد سالم از دستگاه خارج می شوند و همین طور مغز پسته های دهن بسته نیز ۹۰-۹۵ درصد کاملاً سالم به دست می آیند.

آب زدن گردو قبل از شکستن وست سخت گردو

اغلب روش شکستن گردو در ایران به این صورت می باشد که قبل از شکستن گرد آن را آب می زنند این کار سبب می شود تا مغز خشک گردو تر ونرم شده و زمان شکستن و جدا کردن پوست صدمه کمتری ببیند ،چنان چه پوست سخت گردو ضخیم باشد یا فاصله پوست از مغز خیلی مک باشد (که در بیشتر مواقع پوست به مغز چسبیده است) و یا اینکه گردو بیش از اندازه خشک شده باشد ،جهت بهبود کیفیت مغز گردو وپیش گیری از خرد شدن مغز ،در هنگام شکستن پوست سخت آن اغلب مجبور به آب زدن گردو ها می شویم.

اشکالات آب زدن گردو

  • در صورتی که گردو بیش از اندازه آب زده شود کیفیت و طعم مغز آن تغییر خواهد کرد.
  • در شرایطی که هوا گرم باشد ویا فرایند شکستن گردو و خشک کردن پس از آن طولانی گردد احتمال کپک زدگی و رشد باکتری مغز گردو افزایش خواهد یافت.

چگونگی آب زدن گردو قبل از شکستن

اغلب آب زدن گردو به دو شکل انجام می ود:

  1. بر روی گونی های گردو با شلنگ یا آب پاش در طی چند ساعت آب پاشیده می شود تا رطوبت به مغز گردو ها نفوذ کند.
  2. گونی های گردو را به مدت ۱تا ۳ ساعت در داخل حوض آب قرار می دهند وسپس گونی ها از اب بیرون کشیده می شوند.

در روش الف خطر ایجاد سم آفلاتوکسین به دلیل وجود هوا و اغلب گرما زیاد است.به شکلی که دمای وسط گونی معمولا افزایش پیدا می کند واین بسیار خطرناک می باشد.

در روش ب به علت نبود هوا این خطر وجود ندارد ولی باید دقت شود که مغز گردو بیش از اندازه خیس نگردد.

بعد از خیساندن گردو اگر شکستن پوست سخت گردو با دستگاه مغز شکن انجام می گردد ،بایست بعد از آب زدن گردو ها به وسیله یک فن یا پنکه یا دستگاه خشک کن ،خشک نمود به شکلی که پوست سخت گردو خشک شده ومغز گردو همچنان مرطوب بماند واین کار نیز نیاز به ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان خواهد داشت.وبعد از این مرحله شروع به شکستن پوست سخت گردو با دستگاه گردو شکن می کنیم.بعد از کستن و جدا کردن مغز از پوست نزی لازم می باشد جهت حفظ کیفیت مغز گردو بلافاصله اقدام به خشک کردن با باد سرد (فن یا پنکه) شود.

***نکته :

لازم است در اینجا اشاره کنیم که فرایند آب زدن تنها مختص گردو می باشد و البته برای گردو های پوست کاغذی و یا گردو های خارجی (که اغلب پوست از مغز فاصله خوبی دارد) ضرورتی ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۳:۵۶
مهدی مقدم

دستگاه یونیزه کننده آب قلیایی

آشنایی با دستگاه یونیزه کننده آب قلیایی : با توجه به این که نبود آب سالم و وجود آلودگی آب در آب های آشامیدنی مناسب در بسیاری از مناطق دنیا هر ساله باعث ایجاد بیماری‌ ها و مشکلات زیادی برای انسان می شود و هر روز به دلیل کم شدن میزان بارندگی و اسیدی شدن باران‌ ها و استفاده از انواع مواد شیمیایی بر آلودگی این آب ‌ها افزوده می ‌شود و با توجه به اهمیتی که آب سالم و قابل نوشیدن دارد تهیه آب سالم می توان گفت که امروزه تهیه و استفاده از آب سالم و بهداشتی یبه کی از جدی ترین معضلات دنیا تبدیل شده است. از همین رو هم تهیه اب سالم انسان را وادار به انجام تصفیه آب کرد.

دستگاه یونیزه کننده آب قلیایی

یکی از علت های ساخت دستگاه تصفیه آب خانگی این بود که بیشتر اوقات تصفیه‌ خانه‌ های بزرگ نیز قادر به از بین بردن بسیاری از سختی‌ های آب و میکروب ‌ها و ویروس ها نبودند و از این رو بود تا برای مبارزه با اب آلوده، دانشمندان به فکر تولید دستگاه تصفیه آب افتادند.

با رواج این دستگاه در بین مردم بعد ها متوجه شدند که دستگاه تصفیه آب نیز یک مشکل اساسی دارد و آن هم تأثیر زیادی بود که بر روی PH آب و نهایتاً باعث اسیدی شدن آب می شود. با توجه به این که در شرایط کنونی آب خاصیت اسیدی زیادی ندارد و تنها مشکل آن وجود آلاینده ‌ها می باشد اما بعد از تصفیه‌، آب حالت اسیدی پیدا می‌کند و برای همین هم نیاز است تا قلیایی شود. درباره ی آب قلیایی باید بگوییم که این آب بر خلاف آب اسیدی می باشد یعنی هر چه میزان اسیدی آب کمتر باشد آب خاصیت قلیایی بیشتری را خواهد داشت و همچنین کیفیت آب نوشیدنی نیز بالاتر می ‌رود.

از همین رو هم بیشتر دانشمندان و پزشکان استفاده از آب قلیایی را برای معالجه‌ی بیماران خود به آن‌ ها تاکید می کنند و با نوشیدن آن و ترکیبات و تأثیرات اسیدی بدن خود را که به واسطه‌ی مصرف غذا های نا سالم در بدن ان ها به وجود آمده را علاوه بر آب قلیایی با مصرف سبزیجات تازه و استفاده از میوه ‌هایی همچون لیمو ترش از بین ببرند. بیشتر تحقیقاتی که در این باره انجام شده است نشان می دهد که بسیاری از بیماری ‌های خونی و فیزیکی مردم به دلیل تنظیم نبودن میزان اسیدی بدن آن ‌ها می‌ باشد.

برای خرید انواع دستگاه های تصفیه کننده آب صنعتی و خانگی وارد لینک روبرو شوید : دستگاه تصفیه آب

فهرست مطالب

آب قلیایی چیست؟

از نظر ظاهری تفاوت زیادی بین آب قلیایی و آب ‌های معمولی وجود ندارد و در تعیین کیفیت آن‌ ها به صورت ظاهری مشخصه ‌ی ثابتی وجود ندارد؛ زیرا در شرایط عادی آب بین ۶ تا ۸٫۵ درصد قیلیایی می باشد. این موضوع در شرایط مختلف دچار تغییراتی می‌شود و هر کنش و واکنشی در آب میزان اسیدی آن را افزایش می‌ دهد. آب با استفاده از فاکتور PH میزان اسیدی و قلیایی اندازه‌گیری می‌ شود که معمولا PH آب نیز بین ۰ تا ۱۴ طبقه ‌بندی می‌ شود. به این ترتیب که ۰ حالت ۱۰۰ درصد اسیدی و ۱۴ حالت ۱۰۰ درصد قلیایی آب می باشد.

برای نوشیدن انسان به توصیه‌ی دانشمندان، باید آبی که بیش از ۷٫۵ درصد حالت قلیایی را دارد را انتخاب کند که بسیار مناسب است؛ زیرا که درصد قلیایی آب بر درصد اسیدی آب غالب می شود با توجه به این که رِنج متوسط اسیدی آب ۷ درصد می باشد و در صورتی که این میزان به سمت قلیایی برود، بسیار بهتر است.

در زمانی که فاکتور و مشخصه‌ی ظاهری برای تعیین این موضوع وجود ندارد اما چگونه متوجه شویم که این آب قلیایی است یا اسیدی؟

برای این امر شما می بایست یا آب را به آزمایشگاه ‌های مجاز ببرید تا میزان اسیدی آن بررسی شود که با توجه به این که آب در حال تغییرات است و تحت شرایط پایدار باقی نمی‌ماند این کار باید هر از چند گاهی انجام شود؛ و یا این که باید به وسیله‌ی دستگاه TDS متر میزان قلیایی آب اندازه‌گیری شود. برخی از دستگاه‌ های قلیایی‌کننده‌ی آب مانند دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی که از فیلتر های‌ کننده‌ی آب استفاده می‌کنند معمولا از این قابلیت به عنوان یک فاکتور و آپشن فروش در محصولات خود استفاده می‌کنند.

برای مصارف خانگی و بر اساس تجربه و توصیه‌ی دانشمندان و پزشکان، آب قلیایی با درصد های مختلف PH زیر توصیه می‌ شود:

بهترین نوع آب آشامیدنی برای انسان آبی است که بین ۸٫۵ تا ۹٫۵ درصد قلیایی باشد زیرا از این نظر مناسب است که نوشیدن این نوع آب برای از بین بردن اسیدیته‌ی بدن بسیار عالی می باشد علاوه بر این قابلیت ORP یا همان پتانسیل کاهش اکسید اسیون بدن را نیز این آب تا حدود زیادی کاهش می‌ دهد و مهم ترین مطلب درباره ی آب یونیزه قلیایی این که نوشیدن آب یونیزه قلیایی باعث تولید میزان زیادی از آنتی اکسیدان در بدن می شود که فاکتور اصلی مبارزه با سرطان و انواع بیماری ‌ها می باشد. معمولا برای سلامت پوست و مو شستشوی مو با آبی که حدود ۵٫۵ درصد یونیزه قلیایی داشته باشد بسیار مناسب است.

برای آبیاری گیاهان بهترین نوع اب، آبی می باشد که دارای ۵ تا ۷ درصد قلیایی باشد. با توجه به این که خود گیاهان در اسیدی شدن آب نقش دارند آبیاری آن ‌ها با میزان مناسب آب قلیایی در پر بارتر شدن و بهتر شدن محصولات آن‌ ها تأثیر بسیار زیادی را دارد. آب با درصد قلیایی ۷ تا ۸ درصد را می توان برای مصارف دارویی استفاده کرد.

خواص آب قلیایی یونیزه

همان طور که می دانیم یکی از مهم ‌ترین ماده‌ی مغزی برای بدن در همه‌ ی طول عمرانسان استفاده از آب است؛ و با توجه به این که بیشتر وزن بدن انسان را آب تشکیل داده است و این نکته خود گویای این امر است که آب نوشیدنی در بدن اهمیت زیادی دارد. مواد مغذی از طریق آب به سلول‌ های بدن انتقال داده می شوند و از همین رو نیز بافت ‌های شما را روان ‌کاری می ‌کند، اب باعث شادابی شما و باعث می شود تا رنگ و روی شما بهبود ‌بخشیده شود و از همین رو شما را برای کار و فعالیت مناسب آماده می‌کند. آب مناسب برای از بین بردن آلاینده‌ های بدن اهمیت زیادی دارد.

کاملا مشخص است که بدون آب نمی توان زنده بود زیرا بعد از هوا آب اصلی ‌ترین عنصر بقای شما می باشد. با توجه به این که خواص آب قلیایی یونیزه به عنوان یک آنتی اکسیدان مؤثر برای بدن بی ‌شمار است.

دو تفاوت بین آب یونیزه قلیایی با سایر آب ‌های شیرین وجود دارد که تفاوت اول این است که این آب با داشتن PH مثبت خاصیت اسیدیت ه‌ی بدن را از بین می‌ برد و و تفاوت دوم هم اینکه آب قلیایی یونیزه دارای آنتی اکسیدان فراوانی می باشد که در واقع این آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال‌ های آزاد بدن بسیار مؤثر می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۳:۵۱
مهدی مقدم

اجزای دستگاه دیزل ژنراتور

اجزای دستگاه دیزل ژنراتور : در تعریف دیزل ژنراتور باید بگوییم که دیزل ژنراتور در واقع دستگاهی است که سعی دارد تا انرژی مکانیکی به دست آمده از یک منبع خارجی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند و مهم ترین هدفش هم تامین جریان الکتریکی است، که از این موتور در هنگام قطع برق و جلوگیری از انقطاع از فعالیت های روزانه و یا اخلال در فعالیت های کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر در مناطق روستایی که برق شهری ندارند هم کاربرد دارد.

همان طور که گفتیم برای استفاده در زمینه های مختلف دیزل ژنراتور قابل استفاده است. ما در این بخش برای شما نحوه کارکرد یک دیزل ژنراتور ، اجزای اصلی یک دیزل ژنراتور و عمل یک دیزل ژنراتور به عنوان یک منبع ثانویه انرژی الکتریکی در زمینه های مسکونی و صنعتی بررسی می کنیم و شما با مطالعه این بخش بدون شک اطلاعات مفیدی را در این باره کسب خواهید کرد.

فهرست مطالب

اجزای اصلی دیزل ژنراتور  :

  • موتور ژنراتور
  • دینام ( ژنراتور )
  • سیستم های سوخت (تانک دیزل ژنراتور)
  • رگولاتور ولتاژ
  • سیستم های خنک کننده و اگزوز
  • سیستم های روانکاری
  • شارژر باتری
  • کنترل پنل
  • مجمع اصلی / قاب ( شاسی دیزل ژنراتور )

اجزای دیزل ژنراتور

جهت خرید انواع دیزل ژنراتور دست دوم و نو می توانید با مشاورین ما در خش فروش دیزل ژنراتور تماس بگیرید : دیزل ژنراتور

موتور دیزل ژنراتور

مهم ترین منبع انرژی مکانیکی ورودی به دیزل ژنراتور موتور ژنراتور می باشد. متناسب با حداکثر توان خروجی ژنراتور ( دیزل ژنراتور ) می تواند که اندازه قدرت موتور دیزلی به طور مستقیم کوپله شود. برای این که یک موتور دیزلی خوب را برای دیزل ژنراتور خود انتخاب نماییم باید بگوییم که برای این امر عوامل متعددی وجود دارد که عبارتند از :

  • تولید کننده موتور دیزل ژنراتور
  • نوع و نحوه کار موتور دیزل ژنراتور
  • نحوه نگهداری از موتور دیزلی بر روی دیزل ژنراتور

در این قسمت ما در انتخاب یک موتور دیزلی برای استفاده در دیزل ژنراتور به ۲ نکته اساسی اشاره می کنیم.

  1. نوع سوختی که در دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد
  2. نوع سوپاپ های که در موتور دیزل ژنراتور قرار دارد

موتور دیزل ژنراتور با سر سوپاپ واقع در سر سیلندر (Overhead Valve – OHV)
موتور دیزل ژنراتور با سر سوپاپ واقع در بدنه موتور دیزل (Overhead Valve none -non-OHV)

نسبت به سایر انواع موتور ها موتور دیزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در سر سیلندر از امتیازاتی برخوردار است که مهم ترین این امتیاز ها عبارتند از :

موتور دیزل ژنراتور OHV نیز گران تر از موتورهای دیگر است.

در موتور دیزل ژنراتور ها در حالت کلی از ۲ حالت سوپاپ استفاده می شود

  • طراحی جمع و جور
  • دارای عملیات مکانیزم ساده است
  • از دوام و کیفیت بالاتری برخوردار است
  • در عملیات کاربر پسند است
  • در طول عملیات سر و صدای کم دارد
  • سطح انتشار پایین

برندهای برتر موتور دیزل : قیمت انواع موتور دیزل

دینام ( ژنراتور )

در موتور ژنراتور و یا دینام که به عنوان “genhead” هم شناخته می شود.در واقع این قسمت بخش مهمی از دیزل ژنراتور است که این قسمت وظیفه خروجی برق حاصل از ورودی مکانیکی عرضه شده توسط موتور دیزل ژنراتور را دارد. قطعات ثابت و متحرک که در محفظه روکشی قرار گرفته است ژنراتور نام دارد. و برای حرکت نسبی بین میدان های مغناطیسی و الکتریکی این قطعات با یکدیگر به صورت اتوماتیک در ارتباط هستند و منجر به تولید برق می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۳:۴۸
مهدی مقدم

انواع گوناگون زمین کردن تابلو برق

انواع گوناگون زمین کردن تابلو برق , گروه تولیدی صنعتی صنعت فا : در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در رابطه با زمین کردن تابلو برق را ارائه دهیم ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، با صنعت فا همراه باشید…

فهرست مطالب

انواع گوناگون زمین کردن تابلو برق

زمین کردن حفاظتی :

معنای زمین کردن حفاظتی ،زمین کردن تمام قطعات فلزی تاسیسات الکتریکی که در ارتباط مستقیم (فاز به فلز) با مدار الکتریکی قرار ندارند است.این زمین کردن به خصوص برای محافظت افراد در مقابل اختلاف سطح تماس زیاد به کار برده می شود.

زمین کردن الکتریکی :

در حقیقت زمین کردن الکتریکی به این معنی می باشدکه زمین کردن نقطه ای از ابزار های الکتریکی وادوات برقی که بخشی از مدار الکتریکی اشت،مانند زمین کردن مرکز ستاره ی سیم پیچ یا ژنراتور ترانسفورماتورکه این زمین کردن جهت کار درست ابزار و جلوگیری از افزایش الکتریکی فازهای سالم نسبت به زمین درحالت تماس یکی از فاز های دیگر با زمین.

زمین کردن تابلو برق

زمین کردن تابلو برق

روش زمین کردن تابلو برق :

روش مستقیم:

مثل وصل کردن بدون واسطه نقطه صفر ترانس یا نقطه ای از سیم متصل بین ژنراتور جریان دائم به زمین

روش غیر مستقیم:

مصل متصل کردن نقطه صفر ترانسفورماتور بهتوسط یک مقاومت بزرگ به زمین یا اتصال نقطه صفر ستاره ترانس به وسیله سلف پترزن

-زمین کردن بار :

بایست نقطه ی صفر یا اساساً هر نقطه از شبکه که پتانسیل نسبت به زمین را دارد به وسیله یک فیوز فشار قوی(الکترود جرقه گیر) به زمین وصل شود.

ولتاژهای کمکی :

ولتاژهای کمکی در پست های تابلو برق یکی از مهمترین ولتاژهای مورد نیاز ابزارآلات می باشند.همه دستورهای قطع و وصل کلید وتغذیه بیشتر رله ها ی موجود در هرپست تابلو برق از همین منبع تأمین می شود.این ولتاز توسط یک ابزار شارژر سه فاز ویک پکیج ۱۰ قسمتی باطری ۱۲ ولتی به آمپراژ۱۶۵آمپر در ساعت،یک تغذیه حفاظتی قابل اطمینان را به وجود می آورد.ولتاز ۱۱۰ ولتی بدون داشتن واسطه وارد تابلوی توزیعDC به ویژهی(+SB) شده واز انجا برای کاربرد های گوناگون از جمله کلیه دستورهای تغذیه موتور شارژر فنر،بریکرهی قطع و وصل،KV63 تغذیه سیستم اضطراری روشنایی توزیع می گرددالبته هر خط تغذیه دارای فیوزهای مجزا است.

ولتاژ کمکی (AC) تابلو برق :

در واقع ولتاژ کمکی متناوب V 380/220 توسط ترانس های کمکی هریک به قدرت KVA 100 تأمین می گردد که سمت اصلی KV 20 توسط فیوزهای A/20KV 10 محافظت می گردد.مراحل مختلف ورود ولتاژ کمکی به تابلوی توزیع به این شکل می باشد:ولتاژ وارد باکس(AL-T-QS-Q) درون محوطه داخل می گردد که خود باکس دارای کلید پاپیونی ،فیوزهای کتابی وکلیدV400است.وبعد توسط سیم وارد تابلوی توزیع +SA شده واز طریق کلید های پاپیونی که به شکل میکانیکی با هم اینترلاک شده اند وارد باسبار توزیع می شود،ولتاژ متناوب V380/220 برای تغذیه سیستم های روشنایی وگرمایی و موتورهای شارژ بریکر های KV20موترتپ چنجرترانس و شارژرها و…به کار می رود.

اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت تابلو برق

-اندازه گیری:

وسایل اندازه گیری بر روی تابلو کنترل برای قسمت های مختلف شامل:

  • فیدر درونی KV63 دارای آمپرمتر با سلکتورسویچ(تعیین بالانس بودن یا نبودن فازها)،ولتمتر با سلکتورسویچ
  • فیدر ورودی KV20 دارای آمپر متر با سلکتور،ولتمتر با سلکتورمگاوات متر ومگاوارمتر.
  • فیدر خروجی KV20 شامل آمپر متر با سلکتور سویچ فازها.
  • فیدر ورودی KV20 در داخل فیدر خانه دارای آمپرمتر با سلکتور سویچ ،ولتمتر با سلکتور سویچ.

بررسی اینترلاک های تابلو برق :

می توان اینترلاک های تابلو برق را به دو دسته الکتریکی و مکانیکی تقسیم بندی کرد وبرای پیشگیری از عمل کردهای ناصحیح تعبیه شده اند.

• اینترلاک های یک بی خط در تابلو برق :

KV63 اینترلاک الکتریکی بین سکسیونرزمین خط ترانس ولتاژ تعبیه شده وتا وقتی که ترانس ولتاژ تحت ولتاژ شبکه باشد،اجازه بستن به سکسیونر زمین داده نمی گردد.اینترلاک الکتریکی بین دو سکسیونر طرفین کلید یک بی خط KV63 تا هنگامی که بریکر در حالت قطع قرار نگیرد.اجازه باز و بسته شدن به سکسیونر طرفین داده نمی گردد.

• اینترلاک های یک KV63 ترانس فورماتور در تابلو برق:

اینترلاک های بین بریکرKV63 و سکسیوتر بی ترانس تا هنگامی که کلید در حالت قطع نباشد اجازه باز و بسته شدن به سکسیونر را نمی دهد.

• اینترلاک های یک KV20 ترانس فورماتور در تابلو برق:

اینترلاک های مکانیکی بریکر کشویی ورودی KV20 هنگامی که کلید در حالت وصل باشد،بین اینترلاک در قسمت زیر بریکربین دو چرخ عقب بریکر کشویی قرار دارد،اجازه داخل یا خارج شدن از فیدر را نمی دهدوزمانی که بریکر در مدار وصل باشد پین مربوطه پشت نبشی که در قسمت کف فیدر پیچ است قرار دارد واجازه خارج شدن بریکر را نمی دهد.

اینترلاک الکتریکی بین سکسیونر ارت سر کابل ورودی KV20 ترانسفورماتور و بریکرهای KV20 وKV63 همان به این ترتیب می باشد که تا زمانی که دو بریکر یادشده در حالت قطع نباشند ،اجازه بستن به سکسیونر زمین سر کابل KV20 داده نمی گرددووهمین طور تا زمانی که سر کابل ورودی KV20 زمین باشد بریکرهای KV20 وKV63 فرمان وصل را قبول نمی کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۳:۴۴
مهدی مقدم

پارامترهای اصلی CT تابلو برق چیست

پارامترهای اصلی CT تابلو برق چیست ؟ گروه صنعتی تولیدی صنعت فا : در این بخش به توضیح مختصری در رابطه با پارامترهای اصلی CT تابلو برق می پردازیم ، با صنعت فا همراه باشید :

فهرست مطالب

پارامترهای اصلی CT تابلو برق

۱-نقطه اشباع

۲-CT ظرفیت

۳-کلاس ودقت

۴-CT نسبت تبدیل

حالت تبدیل تابلو برق ترانس جریان :

بر طبق IEC 185 جریان اصلی Ct مطابق اعداد پایین می باشد که اغلب باید در انتخاب جریان اصلی یکی از اعدا زیر را انتخاب نماییم:
Amp 10-15-20-25-30-40-50-60-75-100-125-150
در صورتی که نیازمند به جریان اصلی بیشتر باشد باید ضریبی از اعداد بالا را انتخاب کنیم.
بر طبق IEC 185،جریان فرعی Ct اعداد زیر می باشد

پارامترهای اصلی CT تابلو برق

پارامترهای اصلی CT تابلو برق

 

Amp 1-2-5

جهت انتخاب نسبت تبدیل CTباید جریان اصلی را بر طبق ابزار های محافظت شذه ویا ابزار های که لازم است بار آنه اندازه گیری شود انتخاب نمود.
برای Ct تست های گوناگونی را انجام می دهند که رایج ترین آنها عبارت اند از :

  • تست نقطه اشباع
  • تست نسبت تبدیل
  • تست عایقی اولیه وثانویه

قیمت نصب تابلو برق

تراس وحفاظت های آن

حفاظت های داخلی:

الف-اتصال کوتاه:

۱-ابزار حفاظت روغن
۲-رله،(دستگاه محافظت در برابر جریان زیاد(فیوز رله جریان زیادی زمانی
۳-رله دیفرانسیل

ب-اتصال به زمین یا اتصال صفر:

۱- روغن با رله
۲-رله دیفرانسیل
۳-محاسبه جریان زمین

ج-افزایش دادن فلوی هسته:

۱-اورفلاکس

 حفاظت های غیر الکتریکی در تابلو برق:

الف-کاهش روغن

ب-از کار افتادن دستگاه خنک کننده

ج-نقص در پنجره ی تغییر دهنده:رله تخلیه فشار با گاز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۳:۳۹
مهدی مقدم

تابلو برق فشار قوی

تابلو برق فشار قوی , صنعت فا : بای بگوییم که تابلو برق پست جایی می باشد که ابزارآلات منتقل کننده انرژی در آنجا نصب وتبدیل ولتاژ صورت می گیرد.وبا به کار بردن کلید ها این امکان فراهم می شود که صورت گرفتن مانور امکان پذیر شود در واقع وظیفه اصلی تابلو برق وپست تبدیل ولتاز ویا عمل سویچینگ می باشد که در خیلی از پست ها میکس دو حالت بالا دیده می شود..

باید اشاره داشته باشیم که در خط های انتقال DC چون تلفات ناشی از افت ولتاژ وجود ندارد وتلفات توان منتقل شونده بسیار کم می باشد ودر ماندگاری شبکه قدرت نقش بالایی را ایفا می کند به همین خاطر در حال حاضر این تابلو برق ها بیشتر مورد توجه می باشند.به دلیل پایین بودن تلفات انتقال ،از این پست ها اغلب در ولتاژ های بالا(۸۰۰ کیلو ولت وبیشتر) ودر مسافت های طولانی ،استفاده می گردد.در شبکه های انتقالی DC در صورت استفاده از صفر زمین می توان انرژی الکتریکی توسط یک سیم به استفاده کننده منتقل می گردد.

تابلو برق فشار قوی

تابلو برق فشار قوی

فهرست مطالب

طبقه بندی پست تابلو برق فشار قوی

این تابلو ها را می توان بر پایه نوع کار ،علت ساخت،جایگاه نصب تابلو برق ،نوع عایق مورد استفاده ،در دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد.

علت ساخت ونوع وظیفه :

تابلو برق انتقال دهنده انرژی ،پست های افزایش دهنده ،پست های سویچ کننده و کاهش دهنده توزیع.

با دقت در عایق استفاده شده:

تابلو برق و پست ها با به کار بردن عایق های هوا،پست ها با به کار بردن عایق های گازی که این عایق ها دارای حسن های زیادی از قبیل زیر می باشند.

و مزایای آن عبارتند از

کم شدن مرکزیت تکیه گاه ابزارآلات ودر نتیجه مقاوم بودن در مقابل زلزله کم شدن اندازه ،ضریب ایمنی خیلی بیشتر با دقت به اینکه همه قسمت های برق دار و کنتاکتورها در محفظه ی گاز اس اف شش قابلیت آتش سوزی ندارد،کم بودن هزینه های نگهداری با توجه به لزوم تعمیرات سطح پایین تر،کاربرد در منطقه های بسیار آلوده ودارای رطوبت ودارای ارتفاع.

تابلو برق هایی که در انها از عایق گازی استفاده شده است دارای چه ایراداتی می باشند؟

  1. هزینه بالای سیستم و گاز اس اف شش
  2. نیازمندی به تخصص های ویژه برای نصب وتعمیرات
  3. اشکالات حمل ونقل و آب بندی سیستم

با دقت به نوع محل نصب ابزارآلات :

  • نصب ابزارآلات در مکان های باز ب- نصب ابزارآلات در مکان های سر پوشیده
  • اغلب تابلو برق ها از ۳۳ کیلو وات بیشتر به حالت فضای باز ساخته و تابلو برق ها –پست های عایق گازی شده را به علت اینکه فضای کمی دارند به شکل سقف بندی شده درست می کنند.

تابلو برق فشار قوی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

تابلو برق های نوع فشار قوی از ابزارآلات و قسمت های زیر تشکیل شده اند:

  • ترانس صفر و ترانس زمین
  • ترانس قدرت
  • تغذیه داخلی
  • سویچ کننده
  • نویز گیر تون راکتیو
  • ابزارآلات جانبی الکتریکی
  • بدنه کنترل
  • سایر تجهیزات ساختمانی تابلو برق

ترانس صفر و یا ترانس زمین :

کاربرد این ترانس ها در مکان هایی می باشد که نقطه ی اتصال زمین در دسترس نمی باشدکه برای ایجاد نقطه صفر از ترانس زمین استفاده می شود.

روش متصل شدن در این ترانس به شکل مورب Zn است.

ترانس از سه عدد سیم پیچ تشکیل شده است که سیم پیچ هر یک از قسمت ها به دو تکه ی مسای تقسیم شده وانتهای نیم سیم پیچ قسمت اول با نیم سیم پیچ قسمت دوم در جهت عکس سری هستند.

کاربرد ترانس داخلی سیستم :

ترانس داخلی سیستم را برای تأمین مصارف درون تابلو برق به کار می برند.

ترانس مصارف داخلی ،شامل تأمین چه قسمت هایی می باشد؟

تهویه ها-مصرف های روشن کردن-تأمین موتور پمپ تب چینچر-تأمین breaker-Kv20 تأمین پنکه وسیستم سرمایشی وخنک کننده.

روش متصل شدن سیم پیچ ها به شکل سه ضلعی –ستاره با ویکتورکرو پنوع متصل DYn11 صورت می پذیرد.

تعریف سویچ کننده :

در تعریف سویچ کننده بای بگوییم که سویچ کننده تابلو برق شامل مجموعه ای از ابزارآلات می باشد که فیدرهای مختلف را به بسبار ویا بسبار ها را در قسمت های مختلف به همدیگر با ولتاژ قطعی مرتبط می کنند.در پست های تابلو برق تبریل کنته ی که دارای ولتاژ امکان می باشند ،دو یا سه سویچ کننده با سطح ولتاژ های مختلف به کار برده می شوند.

سویچ کننده ی تابلو برق و ابزارآلات آن :

تعریف بسبار :

می توان گفت که بسبار از کلمپها،مقره ها ،متصل کننده ها،هادی های بسبار تشیل شده است که به شکل سیم با لوله ی توخالی ومتفاوت می باشد.بریکر،سکسیونر،ترانسفورماتورهای اندازه گیری کننده وحفاظتی ،ابزارآلات مرتبط به سیتم های ارتباطی ،ابزارآلات کوپلاژ کردن مخابراتی«که متشکل از:ابزار موج گیر،خازن کوپلاژ،دستگاه منتقل کننده امپدانس است»

برف گیر تابلو برق چیست؟

این برفگیر در واقع برای محافظت در مقابل ولتاژ اضافی وبرخورد رعد وبرق به خط ها می باشد که در در چند نوع مختلف از جمله لوله ای ،آرماتور،میله ای،حرفه ای ومقاومت های به صورت غیر خطی می باشد.

تعریف جبران کننده توان راکتیو تابلو برق فشار قوی:

در اصطلاح جبران کننده اتلاف شامل خازن ورامتورهای اس ال آر موازی می باشد که به شکل اتصال استار در جریان مدار قرار می گیرد وونیاز به فیدر برای اتصال به بسبار دارد که در بعضی لحظه ها راکتورها در انتهای خطوط انتقال نیز قابل نصب هستند.
راکتورهای مختلف تابلو برق از لحاظ نوع عایق:
۱-راکتورها با استفاده ازعایق هوا۲-راکتورها با استفاده از عایق روغنی

راکتورهای مختلف تابلو برق :

۱-راکتور سری با به کار بردن فیدر های خروجی به حالت گروهی۲-راکتورهای سری با به کار بردن بسبار۳-راکتورسری با استفاده از فیدرهای خروجی۴-راکتور سری با به کار بردن ژنراتور.

ساختمان کنترل در تابلو برق چیست؟

همه آبزارآلات اندازه گیری پارامترها،ابزارآلات حفاظت ونگهداری ابزارآلات به وسیله سیم ها از محوطه ی خارجی تابلو برق به درون ساختمان کنترل ارتباط پیدا میکند وهمین طور سیستم های تأمین جریان متناوب ومستقیم(AC,DC) در داخل مجتمع کنترل قرار دارند،این ساختمان متشکل از تأسیسات مورد نیاز برای وظیفه اپراتور است که شامل قسمت های پایین می باشد:

سالن فرمان،فیدرخانه،باطری خانه،سالن سیستم های توزیع برق(DC,AC)،سالن ارتباطات،دفتر ،انبار وغیره

کاربرد باطری خانه

جهت تأمین برقِ DC برای مصرف های تأمین رله های حفاظتی ،موتورهای شارژ فنر و…مکانیزم های فرمان وروشن کردن های اضطراری و…نیازمند به باطری خانه می باشند که در سالن مقداری باطری با هم سری می شوند ودر اغلب در مجموعه ۴۸و۱۱۰ ولتی قرار می گیرندوهر مجموعه با یک دستگاه باطری شارژ کوپل می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۳:۳۵
مهدی مقدم

پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک : پمپ هیدرولیک ،با به وجود آوردن جریان پرفشار در مدار،سطح انرژی سیال را بالا می برد.این فشار به وسیله پمپ هیدرولیک خلق نمی گردد بلکه از انجا که جریان سیال باید بر بار های مقاوم عمل کننده های هیدرولیکی (مانند سیلندرها یا موتورهای هیدرولیک) فائق آیند،فشار جریان بالا می رود.

مبنای کار پمپ هیدرولیک ،اعمال متناوب نیروی رانش به بسته های مجزای سیال محبوس شده در فضای بین تیغه های پمپ وپوسته آن و کاهش حجم این بسته ها به زمان جرکت از سمت مکش به سمت تخلیه ودر نتیجه افزایش فشار جریانی می باشد.پس پمپ هیدرولیک بر پایه تغییر حجم محفظه پمپ کار می کند که سیال در آن آب بندی شده است.

قیمت پمپ هیدرولیک

نیروی محرک پمپ هیدرولیک به وسیله موترهای احتراقی و یا الکترومتورها تأمین می گردد.

الکتروموتورها ؛معمولا موترهای جریان متناوب سنکرون می باشند.محدوده سرعت این موتورها بیشتر از ۱۲۰۰تا ۱۸۰۰ rpm است.در برخی از پمپ های هیدرولیک مانند پمپ فرمان هیدرولیک ،این سرعت امکان دارد تا rpm3600 هم افزایش پیدا بکند.در صنایع هوا و فضا ،پمپ هایی با سرعت rpm2000 به کار برده می شوند.در سیستم های متحرک و جاهایی که کمیت وزن و حجم پمپ مهم می باشد،اغلب واحد های کوچک با سرعت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

فهرست مطالب

انواع مختلف پمپ هیدرولیک

پمپ های هیدرولیک را می توان به دو دسته کلی زیر تقسیم بندی نمود:

  1. حجم جابجایی ثابت
  2. حجم جابجایی متغیر

الف- حجم جابجایی ثابت

در پمپ هیدرولیک نوع جابجایی ثابت ،به ازای هر دور گردش شفت ،حج ثابتی از سیال،پمپ می گردد و و فقط عامل افزایش دبی خروجی ،سرعت چرخش شفت می باشد.

این نوع از پمپ ها را نیز می توان به سه دسته زیر تقسیم بندی نمود :

  1. پمپ دنده ای
  2. پمپ پره ای
  3. پمپ پیستونی

پمپ دنده ای

پمپ هیدرولیک دنده ای به دو نوع زیر تقسیم می گردد:

  1. پمپ دنده خارجی
  2. پمپ دنده داخلی
پمپ دنده ای دنده خارجی

پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک دنده خارجی

پمپ هیدرولیک دنده ای دنده خارجی شامل دو چرخدنده می باشد که در آن شفت محرک با خار به چرخنده محرک پمپ وصل شده است.چرخنده هرزگرد با چرخنده محرک درگیر می باشدو هر دو باهم می چرخند .دندانه های چرخنده های درگیر با هم ،دریچه های ورودی و خروجی پمپ را نسبت به هم آب بندی می کنند.با گردش چرخنده ها ،در قسمت ورودی پمپ دنده های دو چرخنده از هم باز می گردد.باز شدن دندانه ها یک مکش و انبساط حجمی در این قسمت به وجود آورده و موجب می شود که سیال در اثر فشارهوای مخزن سیال به درون پمپ رانده شود. این سیال بعد در فضای خالی بین دندانه ها ی چرخنده ها و بدنه پمپ ،به طرف دریچه خروجی هدایت می شود.در این قسمت دندانه های دو چرخنده به هم نزدیک شده و موجب می شود سیال به طرف خارج رانده شود.باید دقت شودکه آب بندی بین دندانه ها ی دو چرخنده به روغن اجازه نمی دهد که از وسط پمپ عبور کرده و به قسمت ورودی پمپ باز گردد.

پمپ دنده ای دنده داخلی

پمپ هیدرولیک دنده ای دنده داخلی از یک چرخنده محرک خارجی که درون یک چرخدنده داخلی حلقه ای قرار گرفته و ساخته شده است.با گردش چرخدنده ها ،به علت دور شدن دندانه ها از همدیگر فمکش (به علت انبساط حجم) به وجود آمده و سیال به دلیل فشار هوا به درون پمپ رانده می شود.در این پمپ نیز ،سیال در فضای بین دندانه ها و دیواره هلالی جابه جا شده و از دریچه خروجی پمپ خارج می شود.دیواره هلالی ،دندانه های چرخدنده داخلی را آب بندی می نماید.به علت نوع طراحی ،این پمپ ها را نمی توان با حجم جابجایی قابل تنظیم کرد.

پمپ هیدرولیک دنده داخلی

پمپ هیدرولیک پره ای (بالانس)

پمپ هیدرولیک پره ای از دو بخش اصلی بدنه و روتورتشکیل شده است.پره ها در شیار های روتور جای گرفته اند و در این شیار ها به شعاعی می لغزند.روتور با خار به شفت اصلی پمپ وصل شده است و به همراه آن می چرخد .با گردش روتور ،پره ها به علت نیروی گریز از مرکز (که برخی مواقع با نیروی فنر یا فشار سیال نیز تقویت می گردد) به دیواره داخلی بدنه پمپ می چسبند.روتور نسبت به بدنه پمپ به شکل خارج از مرکز قرار گرفته است بنابراین در زمان چرخش روتور ،پره ها به داخل و خارج جابجا می شوند.به هنگام گردش روتور ،فضای بین پره ها و بدنه پمپ در بخش ورودی انبساط پیدا کرده ومکش ایجاد شده در این قسمت و فشار اتمسفر داخل مخزن سیال هیدرولیک ،موجب می شود سیال به داخل پمپ رانده شود.سیال در فضای خالی بین پره ها و بدنه جابه جا شده و به طرف دریچه خروجی هدایت می شود.

پمپ هیدرولیک پره ایعملکرد پمپ هیدرولیک پره ای

بالانس : در پمپ هیدرولیک پره ای بالانس عدم تعادل نیرو حذف شده است.سطح داخل بدنه این نوع از پمپ ها ،دارای فرم بیضوی می باشد و این فرم باعث می شود که در یک بار گردش شفت پمپ ،پره ها دو بار درون شیار های روتور جابه جا شوند.بدین ترتیب نیاز است در این پمپ ها دو دریچه وردودی در هم ادغام شده ،به شکلی که بر روی بدنه پمپ عملا یک دریچه ورودی و یک دریچه خروجی دیده می شود.این طرح موجب می شود که فشار به صورت مساوی در طرفین پمپ (در دو طرف شفت اصلی پمپ) به وجود آید.بدین صورت نیروی متعادلی به شفت اصلی پمپ وارد شده و به اصطلاح پمپ بالانس می باشد.این پمپ های پره ای تحمل فشارها وسرعت های بیشتری نسبت به پمپ های پره ای غیر بالانس دارا می باشند .چون سایش یاتاقان شفت اصلی پمپ در حد نرمال است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۳:۲۹
مهدی مقدم

  دستگاه تست تشخیص خلوص و سختی آب آشامیدنی

فروش دستگاه تست تشخیص خلوص و سختی آب آشامیدنی , دستگاه TDS متر , دستگاه تست سختی آب , صنعت فا : با توجه به هشدار هایی که دانشمندان درباره آب های آلوده داده اند و با توجه به انتشار مقالات و دیدگاه ‌های علمی زیاد، در این باره بیشتر مردم متوجه شدند که آب ‌های مورد استفاده‌ی ما آلودگی ‌های زیادی دارند و با توجه به این که سختی آب در هر منطقه‌ی، متفاوت است و همچنین هر منطقه آلاینده‌ های مختلفی وجود دارد. از این رو مردم باید در خرید دستگاه ‌های مختلف تصفیه آب شناخت نوع سختی آب و آلاینده ‌های آب اهمیت زیادی دارد. ما در این مقاله مطالبی را درباره ی ابزار های مختلف و دستگاه تشخیص خلوص آب و یا تست آب به منظور شناخت نوع سختی و سلامت و آلاینده‌ های آب را بیان می کنیم.

فهرست مطالب

 دستگاه تست تشخیص خلوص و سختی آب آشامیدنی

با توجه به این که برای تست سلامت آب های آشامیدنی هیچ گاه یک دستگاه تست آب تصفیه شده وجود ندارد که به صورت خاص به بررسی همه‌ی المان‌ ها و فاکتور های مورد نیاز آب بپردازد؛ و این که تمام دستگاه‌ های تست سلامت آب از نظر میکروبی ، باکتری، ویروس ‌ها و مواد شیمیایی آب را مورد بررسی قرار می دهند و یا موردی که بررسی می شود این است که آیا شرایط فیزیکی و یا سختی مورد بررسی را دارد؟

آب می بایست که از نقطه نظر های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد و فراموش نکنیم که مقدار سختی آب همیشه، نشان‌ دهنده‌ی کیفیت آب تصفیه شده نیست و آب باید از نظر شیمیایی و میکروبی هم تست شود. درباره ی بررسی و تست آب تصفیه شده از نظر میکروبی باید بگوییم که این بررسی یعنی بررسی و تست آب تصفیه شده از نظر باکتریایی، و تشخیص باکتری‌ هایی هم چون توتال کلی فرم، یا فیکال کلی فرم و بخصوص اشرشیا که همگی این باکتری ها از مهم‌ ترین باکتری ‌های آلوده‌ کننده‌ی آب می باشند که این باکتری ها در صورت وجود در آب می تواند که باعث بروز مشکلات جدی برای سلامتی انسان شود.

درباره ی بررسی آب از نظر سختی هم باید بگوییم که هدف از این بررسی تشخیص فلزات سنگین در آب، کلسیم، نیترات، سدیم و . . . که مقدار زیاد این نوع عناصر در آب هم برای سلامتی مضر است.

دستگاه تشخیص سختی آب

دستگاه تشخیص سختی آب

روش‌های تست مواد شیمیایی موجود در آب

به طور کلی برای تست آب تصفیه شده از نظر شیمیایی سه روش وجود دارد:

استفاده از نوار های تست

مهم ترین موردی که این نوار ها کاربرد دارند برای تشخیص میزان مواد شیمیایی در آب است درباره ی این نوار ها باید بگوییم که نوعی نوار باریک و کوچک هستند که در مجاورت با هرگونه مواد شیمیایی این نوار ها تغییر رنگ می‌دهند و هر چه که پر رنگ‌تر باشند، غلظت مواد شیمیایی بیشتری را نشان می ‌دهند. در این نوار ها رنگ نشان ‌دهنده نوع ماده شیمیایی می باشد. در این ازمایش و برای این کار باید یکی از کاغذ های تست مواد شیمیایی را در آب کنار کیت تشخیص رنگ مواد شیمیایی، قرار دهید تا نوع آلاینده را برای شما مشخص کند. با توجه به این که استفاده از این نوار ها بسیار ساده می باشد اما نکته ای که بسیار مهم است این روش دقت سایر روش‌ ها را ندارند.

کیت دیسک‌ های رنگی

با استفاده از این دستگاه که در واقع نوعی دستگاه تشخیص خلوص آب از مواد شیمیایی می باشد و بسیار راحت طیف گسترده‌ای از آزمایشات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای انجام این ازمایش در ازمایشگاه کاربر نوعی پودر را در ظرف آزمایشگاهی می‌ریزد و آن را در جعبه‌ی پلاستیکی مخصوص قرار می‌دهد. زمانی که آب با این مواد در مجاورت باشد پودر تغییر رنگ می‌دهد که این به دلیل وجود نا خالصی ‌های شیمیایی است. در ادامه کاربر با چرخاندن دایره‌ی رنگی دستگاه، رنگ مشابه با رنگ کیت را پیدا می‌کند و با اطلاعات کیت غلظت مواد شیمیایی آب را تشخیص می‌دهد. با توجه به تنوعی که این دستگاه‌ های تشخیص خلوص آب دارند از همین رو برای رسیدن به بهترین نتیجه بهتر است تا کمی منتظر بمانید در مقایسه با روش قبلی این روش بسیار دقیق‌تر است.

دستگاه ‌های دیجیتال تشخیص مواد شیمیایی آب

با توجه به کاربرد دستگاه های تشخیص مواد شیمیایی از همین رو برای اندازه گیری مواد شیمیایی موجود در آب دستگاه‌ های دیجیتال قابل حمل و دقیقی وجود دارد که جز دقیق ‌ترین دستگاه تشخیص خلوص آب می‌باشند.
با توجه به قیمت بالایی که دارند تست آب با این دستگاه بسیار دقیق می باشد. این دستگاه‌ های تشخیص خلوص آب نیاز به کالیبراسوین دوره‌ ای دارند. مهم ترین کاربرد این دستگاه ها برای تشخیص نوع آلاینده ‌های شیمیایی آب و درصد مواد شیمیایی داخل آب است و همان طور که گفتیم با استفاده از این دستگاه می توانید که به راحتی خلوص آب تصفیه شده‌ ی خود را همواره مانیتور کنید.

دستگاه اکولایزر یکی از این نوع دستگاه‌ های دیجیتال است که این دستگاه با داشتن کیت‌ های رنگی مخصوص به راحتی نوع آلاینده و درصد آلودگی شیمیایی آب را به کاربر نشان می دهد. با توجه به کاربرد این دستگاه امروزه در برخی از دستگاه‌ های تصفیه آب خانگی هم از این دستگاه‌های اکولایزر قرار می دهند تا آب تصفیه شده را از نظر مواد شیمیایی بررسی ‌کنند.

دستگاه تست تشخیص خلوص

دستگاه تست تشخیص خلوص

اندازه‌گیری سختی آب

در تعریف آب سخت باید بگوییم که آبی که دارای بیشترین مواد معدنی مانند کلسیم، آرسنیک، نیترات، سدیم، فلزات سنگین و . . . باشد. آب سخت است که این آب در نقطه‌ی مقابل آب نرم قرار دارد. شایع ‌ترین عنصر سخت‌کننده‌ی آب نیز کلسیم می باشد

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

درباره ی خطرناک بودن سختی آب دقیقاً نمی‌توان که آن را از گروه‌ های خطرناک موجود در آب دانست زیرا که این عناصری که باعث سختی آب می شوند خطرات بهداشتی را ندارند؛ اما در صنایع و تأسیسات می‌تواند که این آب رسوب ‌زا و مشکل ‌آفرین باشد. اگر بخواهیم که یک تعریف ساده از سختی آب بگوییم سختی آب همان گچ‌ ها و رسوباتی است که در کتری و یا ته چایی ما دیده می ‌شوند. از این افرادی که پتانسیل سنگ‌ سازی در کلیه‌ های خود را دارند بهتر است از آب نرم شده برای نوشیدن استفاده کنند.

انواع مختلف سختی آب

به طور کلی سختی آب را می‌ توان در دو گروه طبقه‌ بندی کرد که عبارتند از:

* سختی آب موقتی
* سختی دائمی آب

سختی آب موقتی : درباره ی سختی آب موقت باید بگوییم که این سختی به علت وجود مواد معدنی بی‌کربنات حل شده در آب به وجود می‌آیند. همان طور که از اسمش مشخص است قابل رفع است و می‌توان با اضافه کردن یک فیلتر آهک و یا با یک فرآیند تصفیه‌ی ساده سختی را از بین برد و آب راحت نرم می‌ شود.

سختی دائمی آب: این نوع سختی که از وجود نوعی مواد معدنی در اب به وجود می آید و به راحتی هم از آب گرفته نمی شود. از این رو یون ‌هایی که باعث سختی دائمی آب می ‌شوند را باید تنها با استفاده از دستگاه تصفیه آب مخصوص که از فیلتر های RO یا اسمز معکوس بهره می ‌برند و یا برخی از سختی‌ گیر های رزینی تا حدود زیادی از بین برد.

این آب ‌ها برای نوشیدن مناسب نیستند و کیفیت بالایی را ندارند و از همین رو هم قبل از تصفیه و هم بعد از تصفیه آب باید تست شوند. تست آب تصفیه شده از نظر سختی راه‌ های زیادی دارد که می‌توان از نمونه ‌های آن به کیت‌ های آزمایشگاهی، نوار های تست مخصوص و یا دستگاه‌ های دیجیتال از نوع TDS اشاره کرد.

برای اندازه‌ گیری سختی آب معمولا دقت دستگاه‌ های دیجیتال TDS بسیار بالا می باشد و استفاده از این نوع دستگاه در حیطه‌ی آزمایشگاهی بیشتر مرسوم است؛ با توجه به کاربردی که دارد نمونه ‌های کوچک و قابل حمل و خانگی این دستگاه هم در بازار موجود می‌ باشد. برخی از دستگاه‌ های تصفیه آب پیشرفته ‌تر هم به دستگاه TDS مجهز شده ‌اند و متناسب با استاندارد TDS آب آشامیدنی همواره سختی آب تصفیه شده را اندازه ‌گیری می‌کنند.

استاندارد سختی آب

در بررسی سختی آب معمولا این سختی را بر اساس میلی‌گرم در لیتر بررسی می‌کنند و به این شکل که هر درجه از سختی آب معادل یک میلی‌گرم سختی در آب است. استاندارد سختی آب برای یک لیتر آب مطابق با تحقیقات و اعلامیه‌ی سازمان‌ های بهداشت جهانی ۲۰۰ میلی‌گرم بر حسب کربنات کلسیم می ‌باشد و نهایتاً این میزان تا ۵۰۰ میلی‌گرم کربنات کلسیم می ‌تواند باشد که در این حالت آب کمی از نرمی خارج شده و به سمت آب با سختی متوسط حرکت کرده ولی هنوز در رِنج مجاز می ‌باشد.

دستگاه TDS متر

TDS مخفف Total dissolved solids می باشد که به معنی مواد جامد محلول در آب می ‌باشد که در اختصار این عبارت را TDS می‌نامند و از همین رو دستگاه ‌هایی که میزان سختی آب را اندازه ‌گیری می‌ کنند را نیز به نام دستگاه TDS متر می‌شناسند. دستگاه TDS متر بر حسب واحد اندازه‌ گیری PPM کار می‌کند میزان آلاینده‌ های سخت‌کننده‌ی آب به وسیله ی دستگاه‌ TDS متر نشان داده می شود.

بیشتر بخوانید : قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

در باره ی موادی که باعث سختی می شوند به صورت کلی گفتیم که این مواد سخت‌ کننده‌ی آب به خودی خود برای انسان خطرناک نیست ولی وجود بیش از اندازه‌ ی این مواد می ‌تواند باعث ایجاد بو، مزه و طعم متفاوتی برای آب شود که شاید خیلی مورد پسند افراد نباشد.
بر اساس استاندارد TDS آب آشامیدنی هر چه میزان TDS کمتر باشد، برای سلامتی مفیدتر است. دستگاه TDS متر بر حسب واحد اندازه‌گیری PPM کار می‌کند بر

اساس آن مقدار استاندارد TDS آب آشامیدنی ۳۰ PPM تا ۱۲۰ PPM می‌باشد.
بسیاری از افرادی که از دستگاه تصفیه آب در خانه استفاده می‌کنند با اندازه‌ گیری سختی آب، مقایسه و تست خلوص و سختی آب تصفیه شده با آب مصرفی منزل در شهر تهران متوجه شدند که آب مصرفی در تهران بین ۳۰۰ تا ۷۵۰ PPM سختی دارد و پس از تصفیه آب با دستگاه تصفیه آب خانگی بسته به نوع دستگاه متوجه کاهش شدید این میزان از سختی آب می ‌شوند که دستگاه تصفیه آب مجهز به TDS متر در هر بار این موضوع را به شما یادآوری خواهد کرد.

درباره ی یک دستگاه تصفیه آب مناسب باید بگوییم که این دستگاه قادر است که میزان TDS آب را تا کمتر از ۵۰ PPM کاهش دهد، این همان میزانی است که متخصصان بهداشت آمریکا آن را بهترین نوع آب مصرفی می‌دانند.

راه‌های کاهش TDS آب

استفاده از دستگاه الکترودیالیز: این دستگاه تصفیه آب که مجهز به فیلتر و یا غشایی می باشد و برای آب ‌های با سختی کمتر از ۵۰۰۰PPM بسیار مناسب است.
استفاده از سختی‌گیرهای تبادل یونی: مانند سختی‌گیر رزینی

استفاده از دستگاه تصفیه آب مجهز به فیلتر اسمز معکوس: معمولا این روش بیشتر مورد توجه بوده است زیرا که از دو روش قبل بهتر است.

روش‌های اندازه‌گیری TDS آب

باید که با انجام تصفیه از میزان TDS آب و رسیدن آن به حد مجاز اقدام به تست آب کرد. یکی از بهترین راه ‌ها برای تست دستگاه تصفیه آب خانگی در واقع استفاده از روش تست TDS است تا از این طریق به کیفیت و کارایی دستگاه، پی برد. معمولا روش‌ های زیر برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد

آزمایش کردن آب مصرفی

استفاده از دستگاه TDS متر: این روش مناسب ترین راه برای تست آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آبی که مجهز به TDS نمی ‌باشد است. هرچند برای تست دستگاه تصفیه آب مجهز به TDS هم بد نیست گاهی از این روش بصورت مجزا استفاده شود.

استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بهترین و مناسب ترین راه برای پایین آوردن میزان TDS آب آشامیدنی می‌باشد. فروش دستگاه تست سختی آب یا دستگاه TDS متر در همه‌ی فروشگاه‌ های معتبر انجام می ‌شود. در حال حاضر بهترین نوع دستگاه تصفیه آب برای کاهش TDS آب دستگاه‌ های تصفیه آب شش مرحله‌ای مجهز به فیلتر اسمز معکوس می‌باشند که برخی از مدل‌های این دستگاه‌ها نیز خود مجهز به TDS می‎‌باشد.

فروش دستگاه تست آب هم از نظر سختی و هم از نظر شیمیایی و میکروبی تنها در فروشگاه‌ های معتبر قابل اطمینان می‌باشد. قیمت دستگاه تست آب TDS و مواد شیمیایی و میکروبی بسته به قابیلت‌ های دستگاه تفاوت دارد. با توجه به همین مسئله بهتر است تا قبل از خرید دستگاه تست آب ابتدا از اعتبار و قابلیت‌ های دستگاه و همچنین ارائه‌ی بهترین قیمت دستگاه تست آب در فروشگاه مطمئن شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۳:۲۴
مهدی مقدم

روغن صنعتی بیتزر

روغن صنعتی بیتزر | BITZER  : شرکت بیتزر BITZER یک کمپانی آلمانی است که شرکت شیمی ماهان به عنوان نماینده ی رسمی و شناخته شده ی این کمپانی در ایران است که ضمان خرید , عرضه ی محصولات , گارانتی های معتبر و .. را به خریداران عرضه می کنند که مهمتر از همه گارانتی معتبر یکی از مزایای خرید این نوع از کمپرسور هاست . دفتر مرکزی این کمپانی در کشور آلمان است که نماینده های زادی در سراسر دنیا دارد و بیش از ۳۴۰۰ کارمند در سرتاسر دنیا دارد . نام این کمپانی از موسس آن شخصی به نام مارتین بیتزر گرفته شده است . این شرکت به مدت تقریبا ۸۰ سال است که به ارائه خدمات خود در زمینه ی محصولات برودتی است . از مهمترین محصولات این کمپانی می توان به روغن صنعتی و یا به عبارتی کمپرسورهای سیستم برودتی اشاره کرد که در انواع دیگر کمپرسورهای هرمتیک اسکرو , هرمتیک سیلندر پیستونی , تسمه ای و .. اشاره کرد .

روغن صنعتی بیتزر BITZER

روغن صنعتی بیتزر BITZER

روغن صنعتی بیتزر BITZER

برای عملکرد بهتر یک سیستم سرمایشی یا گرمایشی روغن کاری از مهمترین عوامل است که باید به آن دقت ویژه ای داشت . روغن کمپرسور بیتزر به عنوان بهترین روانکار شناخته شده است که در مصرف کننده ای ن اطمینان خاطر را ایجاد می کند که قطعات روانکاری مناسب شده اند و می توانند به راحتی بر روی یکدیگر حرکت کنند . و روغن به عنوان لایه محافظ از آن ها حفاظت می کند .

روغن های صنعتی در یک سیستم و دستگاه برودتی مثل یخچال برای روغن کاری و روانکاری کمپرسور و خنک نگه داشتن دستگاه ها همواره مورد استفاده قرار می گیرند . با روغن کاری مناسب و به موقع دستگاه هزینه ی تولید کاهش پیدا کرده و کارکرد و نگهداری تجهیزات نیز افزایش پیدا می کند . شرکت تولید کننده ی روانکار صنعتی بیتزر در طول سالیان طولانی همیشه مشغول به بهینه سازی این نوع از روغن ها بوده است . این نوع از روغن ها مورد استفاده در سیستم های برودتی هستند برای نمونه پمپ های گرمایشی , سرمایشی , تهویه مطبوع و ..

روغن صنعتی ,  گریس , دستگاه تصفیه آب , دستگاه تصفیه آب صنعتی , دستگاه تصفیه آب خانگی , روغن شل , فروش روغن صنعتی

مشخصات محصول روغن صنعتی بیتزر

  • روغن کاری مطلوب که سبب بالا آمدن تحمل اصطکاک می شود
  • فوم شدن کم
  • از پایداری حرارتی برخوردار است یعنی پایداری حرارتی بالاتری به نسبت دیگر روغن ها دارد
  • سازگاری بالا با مبردها
  • مخلوط شدن با روغن های دیگر طبق دستورالعمل های ویژه ی تعیین شده

جهت خرید محصولات کمپانی BITZER به نماینده گی های معتبر مراجعه کنید گه شرکت روانکار شیمی ماهان به عنوان نماینده ی اصلی این شرکت در ایران است که تمامی محصولات تولیدی این شرکت را به سراسر کشور عرضه می کند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۲:۴۵
مهدی مقدم