برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

۲۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

آشنایی با انواع مختلف کمپرسور ها

همان گونه که شاید شما هم اطلاع داشته باشید هوای فشرده تنها در صنایع کاربرد نداشته بلکه در تولید انواع محصولات جوشکاری ساختمان،نیروگاه ها ،کشتی ها،کارخانجات،خودروسازی ،صنایع رنگ،دستگاه های تنفس مصنوعی و…مورد استفاده قرار می گیرد.با دقت در صنایع نام برده شده ،به طور یقین کمپرسورها دارای طبقه بندی گوناگونی می باشند که در این نوشته به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

می توان کمپرسورها را برپایه اصول عملکردی آن ها به دو نوع مختلف طبقه بندی نمود:

  1. کمپرسورهای جابجایی مثبت /Compressor Positive Displacement
  2. کمپرسورهای دینامیکی /Roto-Dynamic Compressor

و همین طور کمپرسورهای جابجایی مثبت نیز خود به دو دسته پیستونی «Reciprocating» و دوار«Rotary» طبقه بندی می شوند.

کمپرسورهای جابجایی مثبت /Positive Displacement Compressors

کمپرسور های جابجایی مثبت به آن دسته از کمپرسور هایی گفته می شود که در هر سیکل کاری (دورانی ویا رفت و برگشتی )مقدار وحجم مشخصی از گاز را جا به جا می کنند .از ویژگی های مهم این نوع از کمپرسور ها متناسب بودن مقدار گاز خروجی با تعداد کورس کمپرسور می باشد.واین به این معنی می باشد که برعکس دیگر کمپرسورها با دو برابر کردن دور کمپرسور فلوی کمپرسور نیز دو برابر می گردد.وهمین طور اگر مسیر خروجی آنها مسدود گردد.فشار خروجی آن ها می تواند تا بینهایت افزایش یابد.و اگر توان مورد نیاز تامین گردد موجب ترکیدن بدنه کمپرسور ویا سیستم لوله کشی خواهد شد.

این نوع از کمپرسورها یعنی کمپرسور های جابجایی مثبت را می توان در دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

  1. کمپرسورهای نوع روتاریRotary Compressor
  2. کمپرسورهای نوع رفت و برگشتی Reciprocating Compressor

همین طور کمپرسورهای پیستونی به چند نوع زیر طبقه بندی می شوند:

  1. کمپرسورهای خطی/In-line Compressor
  2. کمپرسورهای V شکل/V-shaped compressor
  3. کمپرسورهای تک مرحله ای/Single-acting Compressor
  4. کمپرسورهای دو مرحله ای/Double-Acting Compressor
  5. کمپرسورهای دیافراگمی/Diaphragm-Acting Compressor
  6. کمپرسورهای Tandem Piston

وکمپرسورهای دوار را هم می توان به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

  1. کمپرسورهای اسکرو/Screw Compressor
  2. کمپرسورهای پره ای/Vane type Compressor

همین طور در قیمت کمپرسور های دینامیکی دو نوع گریز از مرکز«Centrifugal Compressor» و محوری «Axial flow compressor» به کار برده می شوند.وهمچنین می توان کمپرسور ها را از بابت جنبه های دیگر مانند موارد زیر طبقه بندی کرد:

  • تعداد مراحل : یک مرحله ای ،دو مرحله ای ،چند مرحله ای
  • روش خنک کاری : آب خنک ،هوا خنک،خنک کاری به وسیله روغن
  • نواع محرک ها : به وسیله الکتروموتر ،توربین،تسمه ، زنجیر،چرخ دنده ویا کوپل مستقیم
  • شیوه روغن کاری : کمپرسور های عاری از روغن و تزریق روغن
  • فشار : کم ،متوسط و زیاد

همان گونه که می دانیم با کاهش حجم هوای محصور شده ،فشار هوا افزایش پیدا می کند.وبه این روش هوا فشرده می شود.در کمپرسور های پیستونی سنتی مثل موتور احتراق داخلی از میل لنگ ،شاتون پیستون وسیلندر تشکیل شده است که میل لنگ به وسیله الکتروموتور به حرکت در می آید.واغلب کمپرسورها مجهز به مخزن هوا می باشندواین هم به این خاطر است که مقدار مشخصی هوای فشرده را در محدوده فشار تنظیمی حفظ کنند.وهوای فشره داخل مخزن به خط مصرف رفته وهمین طور الکتوروموتر به شکل اتوماتیک فشار داخل مخزن را حفظ می کند.

در بالای سیلندر نیز دریچه ورودی وخروجی واقع شده است که هنگامی که پیستون به سمت پایین حرکت کرده ،خلأ در بالای محفظه آن ایجاد شده و هوا از طریق دریچه ورودی وارد محفظه می شودو هنگامی که پیستون به سمت بالا می آیدهوا فشرده شده ودریچه ورودی بسته ودریچه خروجی باز شده و هوا به داخل مخزن رفته ودر هر کورس هوای زیادتری وارد مخزن شده وفشار افزایش پیدا می کند.در کمپرسورهای پیستونی تعداد سیلندر ها ۱و۲و۳ خواهد بودکه رایجترین آن ها دو مورد اولی می باشد.بیشتر مدل های دو سیلندری نیز مانند تک سیلندری عمل می کنند ولی تنها تفاوتی که بین آنها وجود دارد در تعداد کورس های آن ها می باشد.

کمپرسور همچنین مجهز به سوئیچ کنترل فشار می باشند به این معنی که هنگامی که فشار مخزن به مقدار مشخصی رسیده باشد«در حدود psi125 برای کمپرسور پیستونی تک مرحله ای » الکتروموتور متوقف می شود.در بیشتر مواقه ما نیاز به فشار حداکثری نداریم بنابراین با تجهیز خط مصرف به رگولاتور قادر خواهیم بود که فشار دلخواه مصرفی را بتوانیم تنظیم نماییم.وگیجی که قبل از رگلاتور تعبیه شده است فشار مخزن را نشان می دهد وهمین طور گیج تعبیه شده بعد از آن نشانگر فشار خط می باشد.وبه غیر از این موارد مخزن مجهز به شیر اطمینان می باشد که در صورت معیوب بودن سوئیچ فشار ،به کار خواهد افتاد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۴۸
مهدی مقدم

گیربکس چیست

گیربکس را در زبان فارسی جعبه دنده می گویند . این وسیله به انسان این امکان میدهد که با نیروی کم اجسام سنگین تر را جابجا کند ماننده قرقره ها ،جرثقیل و جعبه دنده ها . گیربکس ها اولین بار در قرن چهارم قبل از میلاد در کشور چین باستان مورد استفاده قرار گرفته شد.

گیربکس مقدار گشتاور تولید شده توسط منبع نیرو را افزایش می دهد وسرعت منبع ورودی را برای رسیدن به سرعت خروجی مطلوب کاهش می دهد.


برای توضیح چگونگی کار گیربکس باید چند واژه را تعریف کرد

  1. نیرو: عاملی که باعث حرکت اجسام یا تغیر در مکان و فرم جسم می شود
  2. گشتاور :نیرویی که جسم را حول یک محور می چرخاند
  3. کار :انتقال جسم از یک نقطه به نقطه دیگر

الکترو گیربکس ها عمدتا برای دو هدف در صنعت استفاده می شود یکی برای افزایش و دومی برای کاهش سرعت می باشد .

برای انتخاب گیربکس باید تمام پارمترها به طور دقیق و صحیح در نظر گرفته شود .اطلاعاتی مانند :گشتاور ورودی وگشتاور خروجی ، محل نصب و نحوه نصب

مقدار گشتاور ها شاید مهمترین معیارها برای انتخاب گیربکس میباشد برای تعین گشتاور باید مقدار گرانس (پدیده فیزیکی که تمایل به مقاومت در برابر حرکت دارند ) را در نطر بگیرید .

بعد از انتخاب گشتاور باید عامل خدمات که شامل پارمترهای عملیاتی مانند مدت زمان کار در شبانه روز ، تعداد دفعات استارت و استپ و ویژگی منبع قدرت و ویزگی بار می باشد
کیربکس ها بر اساس ساعت کار امتیاز بندی می شوند .

کیفیت گیربکس ربطی به قطر شفت یا بزرگی و کوچیکی ان ندارد بلکه به طول عمر بلبرنگ و کیفیت چرخ دنده ها مربوط می شود. در گیربکس ها یاتاقان باید از نیروهای وارده برچرخ دنده های تحت بار پشتیبانی کند .

اگر بار کمتری از حداکثر بار تعین شده برگیربکس وارد شود باعث افزایش طول عمر گیربکس می شود

گیربکس ها بر اساس تعریفی که شده تاکنون به هفت گروه تقسیم می شود

گیربکس با چرخ دنده ساده

ساده ترین سیستم درگیری دومحورموازی بااستفاده ازچرخ دنده های ساده امکانپذیر می باشدکه دنده کاملاً موازی درامتدادمحورشافت می باشدوبیشترین کاربردرادرگیربکس های خودرووگیربکس های ماشینهای ابزارمانند تراش وفرزوغیره رادارد.انتقال نیرودردنده های ساده بصورت سطح وخطی می باشد .

گیربکس با چرخ دنده هلیکال

این نوع چرخ دنده هاازدسته چرخ دنده های مارپیچ میباشند انتقال نیرودراین دنده هاباحرکت یک نقطه درامتدادسطح دنده انجام می شودکاربرداین نوع دنده هابه منتظورکاستن صداودرگیری نرم چرخ دنده هادرسیستم های مختلف انتقال نیروبکار میروندومیتوانند دردورهاوتوانهای بالاتری نسبت به دنده های ساده استفاده شوند.

گیربکس با چرخ دنده های جناقی

به منظورکاستن نیروی محوری اعمال بر روی شفت دنده ها وچرخ دنده های هلیکال وهمچنین افزایش میزان گشتاورانتقال یافته ،دنده های هلیکال بصورت متقابل به عنوان جناغی بکارمی روند.این نوع دنده هادرگیربکس های کاهنده پرقدرت مانند:آسیاب های سیمان – ورودی خط فولادوامثال آن بیشترین کاربرد را دارند.

گیربکس با چرخ دنده های حلزونی

در کاربردهایی که میزان کاهش سرعت در بالاترین سطح باشد و دارای محدودیت فضا می باشد و دو محور ورودی با خروجی در یک راستا نباشد از گیربکس های حلزونی VF و مرکب VF/VF استفاده می شود .

گیربکس با چرخ دنده های مخروطی

درگیربکسهایی که به منظورانتقال نیرودرمحورها ،متعامدوغیرمتعامدومتنافرنیازبه سیستم درگیری دنده هادردوسطح مورب بوده که توسط چرخ دندههای مخروطی مارپیچ (اسپیرال)وبادنده های هلیکال ترکیب شده تامین می گردد .

گیربکس با چرخ دنده ای خورشیدی

امروزه درصنایع سبک وسنگین برای کاهش ویاافزایش دوردرصورت بالابودن نسبت تبدیل وتوان های بسیاربالادرفضاهای محدودوراندمان بالای گیربکس ،ازاین نوع چرخ دنده ها استفاده می شوند.چرخ دنده های خورشیدی باقابلیت استفاده دردورهای بالا وتوان های بالایکی ازپرکارترین چرخ دنده هادرصنایع نوین معرفی شده اند.

گیربکس های کولینگ تاور

درصنایعی که می بایست ازفن های خنک کن آب مصرفی وکاهش حرارت چرخه تولیدانرژی استفاده کردبه منظورتأمین دورلازم جهت خنک کنندگی کافی ازگیربکس های مخصوصی به نام گیربکس های فن برجهای خنک کن (کولینگ تاور)استفاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۳۴
مهدی مقدم

بوستر پمپ

بوستر پمپ , خرید و فروش انواع بوستر پمپ , قیمت روز بوستر پمپ تهران , بوستر پمپهای چینی , بوستر پمپ پنتاکس (pentax) , قیمت بوستر پمپ لورارا  :تنظیم نمودن فشار آب پمپاژ شده به داخل لوله ها معمولا یکی از رایج ترین مشکلاتی است که این مشکل معمولا بیشتر در سیستم لوله کشی ساختمان ها و لوله کشی شهری وجود دارد . و از آن جایی که مقدار میزان آب مصرفی ممکن است که دارای نوسان باشد و همیشه این مقدار معینی نیست، از این رو چند الکترو موتور دائماً در سیستم های پمپاژ ثابت مقدار معینی آب را به درون لوله ها پمپاژ می کنند. ممکن است که فشار های متفاوتی با توجه به کاهش و افزایش مصرف آب به لوله وارد شود که دقیقا این موضوع در سیستم ابرسانی در بیشتر اوقات باعث بروز مشکلاتی می شود.

در فعالیت همزمان چند الکترو موتور در صورتی که افزایش فشار آب زیاد باشد، ممکن است که بر اثر فشار آب لوله ها دچار آسیب ها و صدماتی شوند ، و حتی در زمانی که هم زمان چند الکترو موتور خاموش شوند بسیار ممکن است که فشار آب درون لوله کاهش می یابد و به این ترتیب آب در نقاط مختلف شهر و یا ساختمان قطع شود. پس از بوستر پمپ برای تنظیم این فشار کنترل شده در درون سیستم آب رسانی و پمپاژ استفاده می شود.

لینک کوتاه گوگل برای بوستر پمپ : قیمت بوستر پمپ

بوستر پمپ چیست ؟

بوستر پمپ دستگاهی است که چندین الکترو پمپ دریک دستگاه مرتبط به هم و یکپارچه ای تشکیل شده که این اجزا به صورت موازی به هم دیگر متصل شده اند تا مجموع آب مصرفی و مجموع فشار وارد شده بر سیستم را تأمین نمایند.

معمولا از بوستر پمپ ها در مواردی مثل شبکه های آب شهری ، مصارف درون ساختمانی، ایجاد فشار لازم برای مصرف آب در آتش نشانی ها، آبیاری پارک ها و فضای سبز در شهر ها، ساختمان ها، پاساژ ها، بیمارستان ها ، فرودگاه ها و مراکز صنعتی به کار می روند. طراحی بوستر پمپ آب در واقع به ۲ شکل است که بر حسب دو فاکتور ماکسیمم مصرف ساعتی و مینیمم فشار شبکه مصرف طراحی شده است. بسته به نوع استفاده ساختمان مشخص است که مصرف آب هر یک از وسایل ساختمانی هم متفاوت می باشد.

اصلی ترین قسمت های اصلی یک بوستر پمپ عبارتند از :

  • الکتروپمپ ها
  • شاسی اصلی
  • کلکتور حرکتی
  • کلکتور مکش
  • تجهیزات کنترل فشار
  • تابلوی کنترل و فرمان

که در این بین تابلوی کنترل و فرمان و تجهیزات کنترل فشار اصلی ترین قسمت بوستر پمپ ها است.

از نظر کنترل فشار آب بوستر پمپ ها به دو رده تقسیم می شوند :

  • بوستر پمپ های دور ثابت
  • بوستر پمپ های دور متغیر

بوستر پمپ های دور ثابت نوع های مختلفی ساخته می شوند مثل : تک پمپه، دو یا چند پمپه با جاکی پمپ و یا بدون جاکی پمپ …

بوستر پمپ تک فاز دور ثابت از لحاظ ولتاژ برق مصرفی ۲۲۰ ولت و سه فاز ۳۸۰ ولت و یا ترکیبی از این دو می باشد.

روشن و خاموش شدن الکترو پمپ ها در بوستر پمپ های نسل جدید معمولا به صورت ردیفی و نوبتی می باشد دستگاه های نسل جدید از آن جایی که به صورت پیشرفته هستند از دو پرشر سوئیچ برای کنترل فشار استفاده می شود. هر کدام از این سوئیچ ها کاربردی دارد مثلا یکی از پرشر سوئیچ ها برای حداکثر فشار و پرشر سوئیچ دوم هم برای حداقل فشار تنظیم می شوند.

هر یک از پرشر سوئیچ ها با وصل شدن مدار، به تابلوی کنترل و فرمان بوستر خبر رسیدن فشار آب به حداقل یا حداکثر می رسد، و تابلوی فرمان دستورات لازم را بسته به حداقل یا حداکثر بودن فشار جهت روشن شدن الکتروپمپ ها یا خاموش شدن نوبتی الکتروموتور ها را صادر می کند.

در بوستر پمپ های دور ثابت از چند منبع دیافراگمی با ظرفیت های ویژه استفاده می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۳۰
مهدی مقدم

لیفتراک

لیفتراک , فروش انواع لیفتراک , مرکز خرید و فروش لیفتراک , انواع لیفتراک دست دوم , قیمت لیفتراک دست دوم , راهنمای خرید لیفتراک با کیفیت | صنعت فا : یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه در جابجایی کالا و محصولات داخل انبار لیفتراک است .بدون شک می توان گفت با تولید لیفتراک تحول بزرگی در جابجایی اتفاق افتاده است . امروزه لیفتراک ها در قدرت ها و اندازه های متفاوتی تولید می شود و بر اساس نیاز هر کارگاهی از آن استفاده می کنند . شاید بتوان گفت در زمینه انبارداری هیچ وسیله ای همانند لیفتراک کاربرد ندارد. همچنین رانندگی لیفتراک ها با گذشت زمان بسیار آسانتر شده است و تقریبا می توان گفت امروزه تمامی لیفتراک ها دیجیتالی شده اند و به راحتی با یک آموزش ساده می توان طرز کار آن را فرا گرفت.

صنعت فا فروشگاهی آنلاین جهت فروش انواع لیفتراک ها می باشد لذا در زیر برندهایی که توسط گروه صنعتی صنعت فا عرضه می شوند را به همراه محصولاتشان معرفی خواهیم کرد.

قیمت لیفتراک دست دوم

شرکت های سازنده لیفتراک برای رقابت با رقبای خود هر روز تغییراتی در سیستم های ماشین های لیفتراک خود می دهند . و آنها را از لحاظ کارایی قدرتندتر می کنند . از طرف دیگر رقابت بازار برای فروش لیفتراک به ویژه لیفتراک دست دوم به شدت تغییر می کند. و هر روز قیمت انواع لیفتراک تغییر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت لیفتراک در برندهای مختلف می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

لیفتراک کوماتسو

شرکت کوماتسو که شرکتی جدا شده از شرکت صنایع Takeuchi هست اولین لیفتراک خود را در سال ۱۹۵۳ به بازار عرضه کرد و به سرعت توانست در این محصول جایگاه ویژه ای را برای خود دست و پا کند. کوماتسو یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده ماشین آلات راه و ساختمان و انبار در دنیا می باشد به طوری که در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا نمایندگی رسمی دارد. لیفتراک کوماتسو همانند سایر محصولات تولیدی این شرکت از فناوری قدرتمندی برخوردار است و بازار بزرگی را برای این شرکت فراهم کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۲۱
مهدی مقدم

ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاهی که باعث تولید نیروی الکتریسیته و برق می شود ژنراتور نامیده می شود با وجود این سیستم تا حدود زیادی می شود که از ایجاد خلل در فعالیت های روزانه یا اختلال در عملیات کاری در زمان های قطعی برق پیش گیری کرد. باید بگوییم که این ژنراتور ها برای کاربرد های مختلف در شکل های فیزیکی و الکتریکی در دسترس هستند. ما در این بخش می خواهیم تا برای اشنایی بیشتر شما با این سیستم نگاهی را به چگونگی عملکردها، اجزای اصلی ژنراتور و چگونگی اینکه ژنراتور به عنوان منبع ثانویه نیروی الکتریکی در کاربرد های مسکونی و صنعتی عمل می کنند را داشته باشیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لیست قیمت ژنراتور

ژنراتور چگونه کار می کند؟

درباره این سیستم باید بگوییم که به وسیله ژنراتور می توان که انرژی مکانیکی که از منبع بیرونی به دست امده است را به عنوان خروجی به انرژی الکتریکی تبدیل کرد. مهم ترین نکته درباره ژنراتور ها این که درک این موضوع بسیار مهم است که بدانیم که ژنراتور واقعا انرژی الکتریکی را خلق نمی کند بلکه در واقع آن ها با استفاده از انرژی مکانیکی برق را به عنوان خروجی سیستم تولید با ایجاد حرکت و تولید بار الکتریکی در سیم سیم پیچ ها در مدار الکتریکی ایجاد می کنند که در واقع این جریان توسط ژنراتور شارژ الکتریکی جریان الکتریکی عرضه شده است. با درک کار پمپ آب می توان که باعث جریان آب می شود مکانیسم ژنراتور را فهمید که پمپ واقعا آبی را ایجاد نمی کند و فقط آب را جریان می دهد.

در ژنراتور های مدرن که کار آن ها معمولا بر مبنای القای الکترو مغناطیس کشف شده که این نوع سیستم در سال ۱۸۳۱ توسط مایکل فارادی می باشد. او به این نتیجه رسید القای بار بر اساس جریان بالای بار الکتریکی می تواند که توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است انجام شود. در واقع تفاوت ولتاژی در این حرکت و در بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی ایجاد شده که این تفاوت باعث شده تا هم بار الکتریکی جریان بیابد و هم که جریان الکتریکی تولید شود.

اجزای اصلی ژنراتور

تقسیم بندی اجزای اصلی ژنراتور الکتریکی به صورت زیر است

  1. موتور
  2. دستگاه تولید برق متناوب (آلترناتور)
  3. سیستم سوخت
  4. تنظیم کننده ولتاژ
  5. سیستم سردسازی و اگزوز
  6. سیتم روغنکاری
  7. شارژر باطری
  8. پنل کنترل
  9. چارچوب اصلی

موتور

یکی از مهم ترین قسمت های ژنراتور موتور است زیرا که این قسمت منبع ورودی انرژی مکانیکی به موتور ژنراتور است. به طور مستقیم و متناسب با حداکثر توان خروجی سیستم اندازه موتور هم عرضه شده است. اما با این وجود باز هم نیاز است تا چندین فاکتور را در ذهن داشته باشید که ما در این بخش به مهم ترین موارد رسیدگی می کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • الف) نوع سوخت مورد استفاده
  • ب) موتور هایی با والو بالا سری ( OHV ) در برابر موتور های غیر OHV
  • ج) قالب آهن در سیلندر موتور ( CIS )

الف- نوع سوخت مورد استفاده :

نحوه کار کردن موتور ژنراتور ها به این ترتیب است که این نوع موتور ها با استفاده از انواعی از سوخت ها مثل سوخت دیزل، گازوئیل، پروپان (در فرم مایع شده یا گاز) و یا گاز طبیعی کار می کنند. معمولا بعضی از موتور های کوچک تر از سوخت گازوییل برای کار کردن استفاده می کنند اما سوخت اکثر دیزل های بزرگ از سوخت دیزل ، پروپان مایع ، گاز پروپان یا گاز طبیعی است. و همچنین که موتور های اصلی دوگانه سوز هم می توانند که باشند یعنی این که هم می توانند با دیزل و هم می توانند با گاز کار کنند.

ب- موتورهایی با والو بالاسری (OHV) در برابر موتورهای غیر OHV- :

درباره این موتور ها باید بگوییم که این موتور های OHV از موتور های دیگر بسیار متفاوت تر هستند در مقابل بلوک موتوری که سوار شده است و در والو ورودی و خروجی موتور که در سر سیلندر موتور قراگرفته است بر همین اساس هم موتور های OHV چندین مزیت نسبت به موتور های دیگر دارد که عبارتند از :

  • یک طراحی جمع و جور را دارا هستند
  • مکانیسم کار ساده تری دارند
  • دوام پذیری بیشتری را دارند
  • راحتی کار در عملیات
  • انتشار دود کم را در حین کار دارند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۱۶
مهدی مقدم

قیمت انواع الکتروموتور

قیمت الکتروموتور : به دلیل دامنه کاربرد وسیع الکتروموتور ها در صنعت لوازم خانگی و سایر صنایع قدرتی ؛ همیشه خواهان انواع الکتروموتور در سراسر کشور به ویژه تهران , تبریز , اصفهان و مشهد  و… بیشتر است . و به دلیل تحریم هایی که امریکا علیه کشورهای منطقه اعمال کرده است . قیمت های انواع الکتروموتورهای خارجی و برندهای اروپایی ثبات چندانی ندارد و از طرفی تولید کننده های داخلی نیز به دلیل تهیه مواد اولیه الکتروموتور در نهایت باعث شده است که قیمت ها متغییر باشندلذا جهت دریافت اطلاعات کامل در رابطه با قیمت انواع مارکهای الکتروموتور با کارشناسان فروش ما در صنعت فا تماس بگیرید تا بروزترین و دقیق تریم قیمت را برای شما اعلام کنند .

الکتروموتور

در تعریف کلی می توان گفت : الکتروموتور ماشین الکتریکی است که نیروی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می کند . اکثر موتورهای الکتریکی (الکتروموتور ها) دوار هستند هر چند مواردی نیز وجود دارد که به صورت خطی می باشند. در الکتروموتور بخش دوار ماشین را چرخانه یا روتور و بخش ثابت را استاتور یا ایستانه می گویند . الکتروموتور شامل یک آهنربای الکتریکی است که بر روی یک قاب سیم پیچی شده است .

***توجه

ژنراتور ها عکس عمل الکتروموتورها را انجام می دهند . و انرژی مکانیکی را به الکتریسیته تبدیل می کنند هم الکتروموتورها و هم ژنراتورها به غیر از عمبکردی که دارند کاملا مشابه هم می باشند .

کاربرد های الکتروموتور

الکتروموتورها گستره کاربردی بالایی دارند و در انواع وسایل و تجهیزات صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار میگیرند . استفاده گسترده از الکتروموتور در صنعت تولید لوازم خانگی از برجسته ترین کاربر الکتروموتور را شامل می شود . انواع فن های خانگیو صنعتی , انواع دمنده های قدرتمند و سایر ابزارهای قدرتی در صنایع دیگر کاربردهای التروموتور می باشد.

تقسیم بندی انواع الکتروموتور

الکتروموتورها به صورت کلی در انواع زیر تقسیم بندی می شوند :

  • الکتروموتورهای AC
  • الکتروموتورهای پله ای
  • الکتروموتورهای خطی
  • الکتروموتورهای تکفاز
  • الکتروموتورهای سه فاز
  • الکتروموتورهای یونیورسال
  • الکتروموتورهای میدان سیم پیچی شده
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۱۲
مهدی مقدم

تاریخچه موتور دیزل

در این بخش می خواهیم تا برای شما همراهان گرامی درباره موتور دیزل و تاریخچه آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم ابتدا در این قسمت برای اشنایی بیشتر و یاد اوری تعریف مختصری را از موتور دیزل برای شما عزیزان بیان می کنیم.

همان طور که می دانیم در وسایل نقلیه بزرگ مثل کامیون ‌ها ، قطار ها ، کشتی ‌ها و زیر دریایی ‌ها موتور های دیزلی قلب تپنده این وسایل نقلیه بزرگ هستند. و از آن جایی که این موتور های دیزلی شباهت بسیار زیادی را به موتور های بنزینی دارند، اما یک تفاوت وجود دارد و آن هم این که موتور های دیزلی نیروی بیشتری را تولید می‌کنند،و هم این که مصرف کمتری دارند. تفاوت این موتور ها در نوع کارشان است و با این که موتور های بنزینی و موتور های دیزلی ، هر دو درون‌سوز هستند ولی قدری با یکدیگر متفاوت تر کار می ‌کنند. سوخت و هوا در موتور بنزینی ، به درون یک سیلندر های کوچک فلزی تزریق می‌شوند. و انفجار از یک پیستون که این مخلوط را فشرده و آماده می‌ کند، استارت می خورد و سپس یک جرقه الکتریکی کوچک که توسط شمع ایجاد می ‌شود، باعث آتش گرفتن سوخت می‌ شود.

نیرویی که با انفجار مخلوط بنزین و هوا، تولید می‌شود باعث می شود تا که پیستون در داخل سیلندر به پایین کشیده شود و سپس از طریق میل ‌لنگ و گیر بکس به چرخ ‌ها انتقال یابد.

رودولف دیزل

یکی از مخترع های به نام المانی که مهندس مکانیک و برای اختراع موتور دیزل شهرت بسیاری پیدا کرد رودولف دیزل است که او مخترع موتور دیزل از نوع احتراق داخلی است. او برای این اختراع راه های بسیاری را پیمود و او در واقع با تحقیق بر روی بخار کارش را شروع کرد. او با انجام پژوهش‌ هایش در رابطه با بهره‌وری سوخت، که این تحقیقات او را به سمت ساختن موتور بخاری سوق داد و موفق شد تا موتوری را که با بخار آمونیاک کار می‌کرد اختراع کند.

تاریخچه دیزل

در سال ۱۸۵۸ رودولف دیزل در پاریس متولد شد. از آن جایی که پدر و مادرش از مهاجران باواریا بودند که این آلمانی تبار ها در فرانسه زندگی می کردند. رودولف دیزل تحصیلات خودش را در دانشگاه پلی تکنیک مونیخ آغاز نمود. او به عنوان مهندس یخچال بعد از فارغ التحصیلی شروع به کار کرد. طراحی موتور یکی از محبوب ترین کار هایی بود که او با تمام عشق دوست داشت تا آن را انجام دهد. از این رو هم رودولف دیزل طرح های بسیاری را درباره موتور های حرارتی داشت که موتور هوا با انرژی خورشیدی از جمله اختراعات این مخترع آلمانی بود.

در مقاله ای به توصیف یک موتور با احتراق درون سیلندر ( موتور احتراق داخلی ) پرداخت که این مقاله را در سال ۱۸۹۳ منتشر کرد و همچنین او در سال ۱۸۹۴ ، توانست که اختراع جدید خودش را که موتور دیزلی نام گذاری کرده بود را به ثبت برساند. هدف این مخترع از ساخت این موتور دیزل در ابتدا برای صنعت گران مستقل و یا صنعت گرانی که به رقابت با صنعت بزرگ می پرداختند بود.

این مخترع بر اثر انفجار موتور دیزلی خودش کشته شد. با این حال، او با این اختراع موتور دیزل ثابت کرد که می تواند سوخت را بدون نیاز به یک جرقه مشتعل نماید. اولین موتور دیزل موفق او در سال ۱۸۹۷ عمل کرد. در واقع موتور های دیزلی مدرن، نسخه بهبود یافته ی مفهوم اصلی رودولف دیزل است.که از آن ها اغلب در زیردریایی ها، کشتی ها، لوکوموتیو، و کامیون های بزرگ و مولد برق ( دیزل ژنراتور ) استفاده می شوند.

اختراعات رودولف دیزل در سه نقطه اشتراک دارند :

  • تمامی آنها مربوط به گرما و واگذاری از طریق پروسه های فیزیکی و یا قوانین طبیعی هستند.
  • طراحی مکانیکی قابل ملاحظه ای در تمامی آن ها وجود دارند.
  • تمامی آنها در ابتدا به مفهوم مخترع از انگیزه نیاز های جامعه شناختی بودند.

مدل نخست رودولف دیزل، یک سیلندر ۱۰ پا آهن با فلایویل در پایه آن ، در تاریخ ۱۰ اوت سال ۱۸۹۳ برای اولین بار شروع به کار کرد . رودولف دیزل دو سال را صرف ساخت این موتور دیزل نمود و در سال ۱۸۹۶ یک مدل دیگر با بازده نظری ۷۵ درصد ارائه نمود، که در مقایسه با ده درصد راندمان موتور بخار بود. در سال ۱۸۹۸ ، رودولف دیزل یک میلیونر بود.

موتور دیزلی او به قدرت خطوط لوله، برق و آب ، اتومبیل ها و کامیون ها، و هنر و صنعت دریایی مورد استفاده قرار گرفت، و بلافاصله در معادن ، حوزه های نفتی، کارخانه ها ، حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۰۷
مهدی مقدم

از نظر نوع سوخت مصرفی موتور برق ها به انواع مختافی تقسیم می شوند :

موتور برق بنزینی : این نوع موتور برق در واقع یکی از رایج ترین و مناسب ترین نوع موتور برق می باشد ، و از آن جایی که سوخت این نوع موتور برق در هر مکانی به راحتی پیدا می شود از همین رو هم یافت می شود و برای کارکرد در بازه زمانی طولانی بسیار مناسب می باشد.

موتور برق گازوئیلی ( موتور برق دیزلی ) : مانند دیزل ژنراتور عمل کرد این نوع موتور برق ها هم در ابعاد کوچک می باشد.

موتور برق گازسوز : همان طور که از اسمش هم مشخص است در سوخت این موتور از گاز طبیعی استفاده می شود این نوع موتور برقی نسبت به سایر موارد معمولا دارای تنوع مدل کمتری است.
اجزای تشکیل دهنده موتور برق :
* موتور
* دستگاه تولید برق متناوب ( الترناتور )
* سیستم سوخت
* تنظیم کننده ولتاژ
* پنل کنترل
* سیستم روغن کاری
* سیستم سرد سازی
* خروجی ها

موتور : مهم ترین مورد در همه دستگاه ها و این دستگاه موتور است که این دستگاه در واقع وظیفه تامین انرژی مکانیکی موتور برق را بر عهده دارد، و از آن جایی که موتور ها قدرت های متفاوتی را دارند از آن ها بر حسب توان موتور برق و همچنین توان خروجی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه تولید برق متناوب ( آلترناتور ) : مهم ترین وظیفه بر این قسمت است که از قسمت موتور برق انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند..

سیستم سوخت : بسته به نوع سوخت موتور برق ها سیستم سوخت در موتور برق متفاوت است و از همین رو هم می تواند که بر روی خود دستگاه موتور برق و یا به عنوان بخشی مجزا قرار بگیرد.

تنظیم کننده ی ولتاژ : این قطعه که وظیفه ی آن تنظیم ولتاژ خروجی برق از موتور برق و تبدیل AC به DC و بر عکس می باشد برای جریان مناسب برق بسیار مهم و ضروری است.
پنل کنترل : از این قسمت کار های مربوط به تنظیم و راه اندازی دستگاه صورت می گیرد.

سیستم روغن کاری : این دستگاه هم مثل سایر دستگاه ها ممکن است که پس از مدت زیادی که کار کرد موتور و قطعات مکانیکی اش بعد از گذشت مدتی دچار سائیدگی شوند بهتر است تا برای جلوگیری از این سائیدگی از روغن استفاده شود و به طور منظم تمام سیستم روغن کاری شود.

سیستم سرد سازی : این طبیعی است که در حین کار قطعات و اجزای موتور برق دچار افزایش دما می شوند پس برای خنک شدن سیستم و این قطعات به یک سیستم خنک کننده نیاز است. و وظیفه خنک کردن اجزای تشکیل دهنده موتور برق را سیستم سرد سازی بر عهده دارد. در بیشتر موارد هم اغلب موتور برق ها توسط هوا خنک می شوند.

خروجی ‌ها : بیشتر موتور برق ها دارای خروجی های AC و DC با تعداد مختلف هستند. و برق تولید شده از این قسمت توسط دستگاه به وسایل تغذیه کننده رسانده می ‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۰۳
مهدی مقدم

معرفی انواع پمپ ها

  • پمپ های جابجائی مثبت
  • پمپ های رفت و برگشتی
  • پمپ های دیافراگمی
  • پمپ های دنده حلزونی
  • پمپ های دوار

انواع پمپ دوار

  • پمپ دوار دنده ای (Gear)
  • پمپ دوار پره ای (Vane)
  • پمپ دوار Lobe
  • پمپ دوار پیچی

پمپ های جابجائی مثبت :

در پمپ های سانتریفوژ پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا همراه با افت زیاد خواهد بود . امروزه نسبت به گذشته و با توجه به شرایط خوب توربو پمپ ها از این پمپ ها استفاده می شود. تنها دلیلی که برای سیالات ویسکوزیته استفاده از این نوع پمپ ها مقرون به صرفه نیست دلائل اقتصادی آن است. اما امکان پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا استفاده از پمپ های دوار یا پمپ های پیستونی فراهم می شود.

لیست قیمت پمپ

پمپ های رفت و برگشتی :

از جمله پمپ های جابجائی مثبت پمپ های رفت و برگشتی می باشند. در واقع درباره این پمپ های رفت و برگشتی تلمبه های خانگی قدیمی را می توان نام برد که این تلمبه ها نمونه ساده پمپ های رفت و برگشتی پیستونی هستند. اجزای تشکیل دهنده این پمپ به این شکل است که از مجموعه یک سیلندر و یک پیستون که متصل به یک اهرم حرکت دهنده می باشد، پمپ رفت و یرگشتی تشکیل شده است. و از طریق اهرم بندی از بالا حرکت پیستون تامین می گردد. زمانی که پیستون به سمت بالا می رود یک خلا در داخل سیلندر سیال را به داخل سیلندر از مخزن مکش مکیده و همزمان آب بالای پیستون به بیرون فرستاده می شود.

با پائین آمدن پیستون و اعمال فشار به سیال داخل سیلندر، در برگشت سیال از سوپاپ های نصب شده بر روی پیستون عبور می کند و به بالای آن رانده می شود.چیزی که مانع برگشت سیال به داخل مخزن در زمان پائین آمدن پیستون می گردد نصب یک سوپاپ درست در مسیر ورودی به پمپ ورودی است

پمپ های دیافراگمی :

در یک پمپ دیا فراگمی عمل پمپاژ شبیه پمپ یپستونی یک طرفه است. هنگامی که دیافراگم به قسمت بالای حفره نفوذ می کند از طریق سوپاپ یک طرفه لوله مکش وارد سیال پمپ می شود. و با پائین رفتن دیافراگم هم سیال از طریق سوپاپ یک طرفه از سیلندر و لوله خروجی خارج می شود. زمانی که این چرخه تکرار می شود، در اثر فشار ناحیه خروجی سوپاپ خروجی و مکش ایجاد شده توسط ضربه ورودی بسته می شود.

بسیاری از پمپ های دیافراگمی هستند که به شیوه مکانیکی عمل می کنند، تعدادی هم بر اثر فشار هوا کار می کنند. بر حسب نوع پمپ این پمپ های هوایی می توانند که با هوای فشرده یا خلاء هم کار کنند. شکل ساختمانی این پمپ ها بسیار ساده هستند و به عنوان پمپ های اندازه گیر، انتقال و یا چاهکی عمل می کنند. برای انتقال سیال ، دو غاب و یا پساب هم می توانند که این پمپ ها به کار گرفته شوند.

در پمپ مکانیکی مسیر حرکت دیافراگم توسط یک میله رابط قابل تنظیم یا مکانیزم دیگری است. در پمپ های هوایی کنترل این مسیر حرکت با استفاده از یک نگهدارنده قابل تنظیم، دیافراگم کنترل می شود. به جای تنظیم حرکت کلی این نگه دارنده، حرکت رو به بالای دیافراگم را محدود می کنند.آستر پمپ ها در صورت انتقال مواد شیمیایی یا سایر سیالات، باید از فولاد ضد زنگ یا دیگر فلزات مقاوم باشند و در برابر خوردگی مقاوم ساخته شوند. و معمولا یاطا قان های نگهدارنده محور از نوع غلاف یا بوش هستند، که یا در قسمت انتهای مرکز پوسته جای می گیرند یا به محور پرس می شوند.در یک پمپ دیافراگمی جریان سیال یک نواخت نبوده، بلکه این جریان بیشتر به صورت منقطع یا ضربه ای است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۵۹
مهدی مقدم

دیزل ژنراتور چیست ؟

در مکان هایی که امکان دسترسی به سیستم برق شهری وجود ندارد و یا این که ممکن است در نقاطی از شهر با قطعی برق رویه رو شوید می توانند که از دیزل ژنراتورها به عنوان تامین کننده اصلی برق، که به صورت دائم کار می کنند استفاده کرد همان طور که گفتیم به عنوان برق اضطراری و جایگزین برق شهری از این سیستم استفاده می کنند.

درباره این نوع سیستم دیزلی باید بگوییم که دیزل ژنراتور (Diesel Generator) در واقع نوعی ژنراتور است که موتور آن به وسیله سوخت دیزل کار می کند؛ و همان طور که گفتیم هم معمولا برای مصارف برق استند بای در زمانی که شبکه سراسری قطع یا زمانی که در دسترس نیست از دیزل ژنراتور استفاده می شود. در یک تعریف کلی و کامل از این سیستم می توان گفت که موتور ژنراتور به دستگاهی گفته می شود که از انرژی مکانیکی طی یک سری فرآیند های فیزیکی و مکانیکی و القای الکترو مغناطیسی تولید برق می نمایند. بر اساس سوخت های مصرفی موتور این ژنراتور ها به انواع مختلفی از قبیل دیزلی، بنزینی، گاز سوز و دوگانه سوز و مازوت سوز و… تقسیم بندی می شوند که در این بخش ما می خواهیم تا در مورد رایج ترین نوع آن یعنی دیزل ژنراتور برای شما مطالب مهمی را ارائه دهیم.

با وجود این که دیزل ژنراتور ها دارای ابعاد مختلفی هستند و ابعاد ان هم توسط توان ظاهری ژنراتور ها مشخص می شود که در مهندسی برق، توان ظاهری با واحد ولت آمپر (VA) مشخص می شود. برای مصارف خانگی استند بای از دیزل ژنراتور های کوچک که تا حدود ۲۰۰ کیلو ولت آمپر (KVA) را تولید می کنند استفاده می شود که کاربرد بسیاری را هم دارند. به علاوه بر این موارد برای تهیه برق در شبکه های قدرت کوچک تر از دیزل ژنراتور هایی با قابلیت تولید توان در مقیاس مگا ولت آمپر نیز وجود دارند که استفاده می شود.

یک تعریف دقیق دیگر از دیزل ژنراتور این که به ترکیبی از موتور دیزل ، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی ، اطاقک پوشاننده ، عایق ‌های صدا ، سیستم‌ های کنترل ، قطع کننده‌ های استند بای مدار، سیستم مولد گرما ، سیستم استارت اتومات و غیره که به منظور تولید برق استفاده می‌شود ، دیزل ژنراتور می‌گویند.

قیمت دیزل ژنراتور

کوپله دیزل ژنراتور

منظور از کوپله کردن این که بعد از این که موتور دیزل و ژنراتور را به هم و نصب می کنند و آن روی یک شاسی (Structure) فلزی و قرار دادن یک تابلو کنترل را در کنار آن به اصطلاح کوپله کردن (Coupling) گویند.

در صنعت کوپله دیزل ژنراتور شرکت های بسیار بزرگی هستند که در دنیا در این عرصع مشغول به فعالیت هستند. به این ترتیب که موتور دیزل و ژنراتور خود را این شرکت ها از برند های ذکر شده در بالا به صورت جداگانه خریداری و آن ها را کوپل می نمایند؛ و در واقع بسته به نیاز بازار این شرکت ها دیزل ژنراتور های کوپله خود را به صورت دیزل ژنراتور با کانوپی سایلنت ، شاسی موبایل و . . . تحت نام تجاری خود به بازار عرضه می نمایند.

در دنیای تجارت و صنعت برند های اف . جی.ویلسون FG Wilson و کامینز پاور Cummins Power انگلستان از کوپله کاران بزرگ صنعت دیزل ژنراتور هستند و به این شرکت هایی که دیزل ژنراتور را کوپله می نمایند در اصطلاح پکیجر (Packager) دیزل ژنراتور نیز گفته می شود.

درباره این برندها باید بگوییم که این شرکت ها یعنی شرکت های سازنده موتور دیزل و یا ژنراتور به تمام کوپله کاران دیزل ژنراتور در سراسر دنیا محصولات یکسانی را ارسال می نمایند. پس نتیجه این که بین ژنراتور استمفورد انگلستان که بر روی دیزل ژنراتور کوپله Visa ایتالیا نصب گردیده با همان ژنراتور که بر روی دیزل ژنراتور کوپله کامینز پاور نصب گردیده هیچ تفاوت خاصی وجود ندارد.

چه عوامی کیفیت کوپله دیزل ژنراتور را مشخص می کند ؟

برای تمام پکیجرها در تمام نقاط دنیا موتور دیزل و ژنراتور یکسان است؛ و دقت اسمبل کردن دیزل و ژنراتور و بعد لوازم جانبی مصرفی به کار رفته در کوپله و تابلو کنترل به طور کلی کیفیت کوپله دیزل ژنراتور را متمایز می کند

از نکات واقعی تمایز کوپله دیزل ژنراتور شرکت های مختلف می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  1. در تابلو کنترل کیفیت قطعات استفاده شده بسیار مهم است ( در کیفیت نهایی و قیمت دیزل ژنراتور چینی بودن قطعات به شدت موثر است ).
  2. نوع رنگی که در قطعات فلزی مثل شاسی، فریم تابلو، کوپله دیزل ژنراتور ( رنگ های متفرقه و یا هم استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک ) استفاده می شود.
  3. ورقی که در شاسی به کار برده می شود باید از نظر نوع و ضخامت متناسب با وزن دیزل ژنراتور باشد.
  4. برای جلوگیری از نفوذ آب و گردو غبار جهت تابلو و ژنراتور از گلند های مقاوم استفاده می شود ( قسمت های الکتریکی ) .
  5. جهت تحمل وزن و جا به جا نشدن آن در طول عمر دیزل ژنراتور از چهارچوب Structure مناسب جهت رادیاتور در کوپله دیزل ژنراتور استفاده می شود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۵۶
مهدی مقدم