برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

فریت بار و ارسال بار هوایی

چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۴۶ ب.ظ

فریت بار چیست

فریت بار چیست ؟ : وقتی به مقصدی مسافرت می کنید و یا حتی قصد مهاجرت از کشوری به کشور دیگری را دارید . حتما برای جابجایی برخی از لوازم خود به ویژه لوازم شخصی خودتان را می خواهید با خود به همراه داشته باشید . در خیلی از موارد حتی بیشتر لوازم منزل مانند مبل و صندلی و … را نیز دوست دارید که با خود ببرید. باید توجه داشته باشید مسافر به اندازه مشخصی می تواند همراه خود بار وارد هواپیمای مسافربری کند . لذا برای اینکه سایر لوازم خود را نیز با خود ببرید نیاز به یک شرکت معتبر در امر ارسال بار هوایی و یا همان فریت بار دارید .  اصطلاح فریت بار که اکثرا مسافران از آن استفاده می کنند مفهوم ارسال بار هوایی را دارد .

اما در اصل لغت فریت خود به معنای بار می باشد و وقتی قصد داشته باشیم باری را از طریق هواپیما ارسال کنیم . به آن بار , بار هوایی یا فریت هوایی می گویند.

ارسال بار هوایی

باید به این نکته توجه داشته باشیم که تمامی هواپیماها که در آسمان تردد می کنند صرفا مسافربری نیستند. هواپیماهایی هم هستند که تنها برای حمل و نقل بار هوایی طراحی و ساخته شده اندد به این نوع هواپیماها هواپیماهای ترابری یا کارگو میگویند. هدف از طراحی و ساخت هواپیماهای ترابری جابجایی بارهای عظیم و زیاد است . بدون شک ما نمی توانیم وقتی مسافرت می کنیم بیش از اندازه با خود بار حمل کنیم در هواپیمای مسافربری . برای اینکه بار زیادی به مقصد خودمون ارسال کنیم نیاز داریم تا از بخش کارگو استفاده کنیم .

همچنین برای ارسال و حمل بار هوایی بیشتر بارهای تجاری نیز از هواپیماهای باربری یا همان ترابری استفاده می شود . در نتیجه هواپیماهای ترابری گاها بزرگتر از هواپیماهای مسافربری ساخته می شوند . و بیشتر برای فعالیت کارگو و حمل بار تجاری و بار اضافی مسافر مورد استفاده قرار می گیرند.

کارگو چیست و فرق آن با فریت بار

خیلی از مسافران فرق کارگو با فریت بار مسافری را نمی دانند و در اصل هر دو را یک چیز معنی می کنند .در حالی که چنین نیست و این دو با هم فرق دارند .

کارگو : کارگو در اصل ارسال بار تجاری می باشد و فراتر از ارسال بار هوایی مسافران است . در اصل وقتی شرکتی محموله ای تجاری مانند دیزل ژنراتور ولوو را از یک شرکت در کشوری دیگر خریداری می کند و برای اینکه به سرعت به مقصد برسد از هواپیما برای جابجایی بار استفاده می کند در اصل کارگو می گویند .

فریت بار : افرادی که قصد مسافرت طولانی مدت به کشوری دیگر را دارند می توانند لوازم مورد نیاز خود را برای مدت زمانی که اقامت دارند با خود ببرند برای این کار از شرکت فریت بار و حمل بار هوایی استفاده می کنند . در کل می توان به بار مسافر که ماهیت تجاری ندارد و مقدار آن کم می باشد فریت بار گفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۹
مهدی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی