برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

دستگاه نهرکن

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶ ق.ظ

دستگاه نهرکن

مشخصات فنی نهرکن

همان گونه که همه ما اطلاع داریم در باغبانی و کشاورزی برای انتقال آب به قسمت های مختلف مزرعه وباغ از نهر ها و جوی ها استفاده می گردد.و برای ایجاد این نهرها دستگاه های نهر کن را مورد استفاده قرار می دهند.این دستگاه متشل از دو خیش گاو آهن برگردان دار از ناحیه تیغه ها می باشد.تیغه گاو آهن برگردان دار لایه خاک را می کند و سپس آن را بر می گرداند و بعد به کنار می زند.

دو خیش گاو آهن با اتصال به همدیگر در قسمت پیشانی و برگرداندن خاک به دو طرف موجب ایجاد نهر و جوی می گردند برخی مواقع شاهد این امر می باشیم که کشاورزان در صورت عدم وجود دستگاه نهر کن ،به باز کردن خیش های اضافی گاو آهن برگردان دار اقدام کرده و با استفاده از یکی از خی ها با دو بار شخم زنی در جهت عکس هم و کنار هم ایجاد جوی ونهر می کنند.که از جهت اقتصادی و میزان تردد تراکتور در زمین کشاورزی به هیچ عوان این کار توصیه نمی گردد.شما عزیزان می توانید با یک بار استفاده از دستگاه نهر کن با یک بار عملیلت خاک ورزی نهر ها وجوی آب مورد نیاز خود را ایجاد نمایید .

نهر کن ها به سه قسمت قابل اتصال تراکتور نصب می گردند ودارای انواع گوناگون ثابت و قابل تنظیم می باشند.همان گونه که می دانید جوی های آب شامل دو نوع جوی اصلی و جوی فرعی می باشند که اغلب عمق و عرض جوی های فرعی به علت تقسیم آب ،کمتر از جوی اصلی می باشد.به همین خاطر با استفاده از نهر کن های قابل تنظیم می توان جوی های آب با عمق و عرض گوناگون را ایجاد کرد.

ساختار دستگاه های نهرکن

این دستگاه ها شمال سه قسمت اصلی شاسی ،ساق یا پاشنه و عامل خاک ورز که همان تیغه های نهرکن هستند می باشند.

  • شاسی نهرکن : این شاسی ازقطعات فولادی متشکل می باشد و شاسی نهر کن پاشنه و عامل خاکورز نهرکن را به اتصال سه نقطه تراکتور وصل می نماید .
  • پاشنه ویا ساق نهرکن : پاشنه نهر کن یک قطعه ویا جان بسیار قوی می باشد که تیغه های نهر کن به آن وصل شده و روی شاسی دستگاه نصب می گردد.
  • تیغه های برگردان نهرکن : شامل دو خیش برگردان دار می باشد که از ناحیه تیغه به یکدیگر وصل هستند و ظیفه ایجاد نهر و جوی بر عهده ی آن ها می باشد.

چگونگی تنظیم دستگاه نهرکن:

همچنان که قبلاً هم اشاره کردیم ،نهرکن ها را در دو نوع ثابت و قابل تنظیم تولید می کنند همان گونه که از اسم نهر کن های ثابت نیز مشخص است ؛فاصله ی باله های نهر کن های ثابت نسبت به هم ثابت بوده و قابل تغیر نمی باشد.و عرض جوی هایی هم که با این نوع از نهر کن ها ایجاد می گردد نیز ثابت می باشد.وتنها می توان با تنظیم بازوی وسط اتصال سه نقطه ،میزان عمق جوی را می توان تغییر داد.اما باله های نهر کن های قابل تنظیم ؛دارای حالت لولایی بوده ومی توان به وسیله تنظیم پشت بند زاویه باله ها را بازتر یا بسته تر کرد.که این شرایط اجازه می دهد که بتوان جوی هایی با عرض و عمق گوناگون را ایجاد نمود.

پمپ , پمپ آب , پمپ آب خانگی , پمپ صنعتی , لیست قیمت پمپ , فروش پمپ , خرید پمپ , پمپ آب دست دوم , پمپ دست دوم

نهرکن تیلر

از این نوع از نهرکن ها برای ایجاد جوی های کوچک در باغ ها استفاده می گردد. نهرکن های تیلر نیز مانند نهر کن های پشت تراکتوری در دو نوع ثابت و قابل تنظیم تولید می گردند .این نوع از نهر کن ها را می توان به همه تیلر کولتیواتور های بیش از ۵ اسب بخار وصل کرد جهت ایجاد جوی های عمیق تر با نهرکن های تیلری می توان با دو مرتبه خاک ورزی ،جوی با عمق بیشتر را به وجود آورد .این نوع از نهرکن ها با اتصال به تیلر های ۷ اسب بخار ، اسب بخار ،۱۰ اسب بخار ،۱۲ اسب بخار دارای عملکرد بهتری می باشند.و در این شرایط به هیچ عنوان موتور تیلر تحت فشار قرار نخواهد گرفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۰
مهدی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی