برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

لمینت دندان چیست ؟

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۸ ب.ظ

لمینت دندان چیست ؟

در حقیقت لمینت دندان لایه ای همرنگ دندان ها می باشد که دندانپزشک آن را بر روی دندان های بیمار خود قرار می دهد و موجب اصلاح فرم و رنگ دندان های او می شود .این روش می تواند در صورتی که دندان ها از هم فاصله داشته باشند ،آن ها را کنار هم قرار دهد و شکستگی های جزئی دندان ها را هم پوشش دهد تا فرد صاحب لبخندی زیبا شود.افراد باید توجه داشته باشند که با استفاده از این روش ،دیگر داشتن لبخندی زیبا با دندان های سفید و زیبا یک رویا نمی باشد و هر کسی دوست داشته باشد می تواند با لمینت دندان بدان دست پیدا کند.باید اشاره داشته باشیم که در لبخند یک فرد نخستین چیزی که جلب توجه می کند برق دندان های لمینت شده می باشد که این امر می تواند تا حد زیادی اعتماد به نفس فرد را بالا ببرد.

در شرح این روش باید بگوییم که لمینت دندان لایه بسیار نازک سرامیکی می باشد که همان جنس دندان طبیعی است.این لایه سرامیکی بسیار مقاوم می باشد به گونه ای که می توان گفت که در حد دندان های طبیعی می باشند.لازم به ذکر است که لمینت دندان ،برای دندان ها به صورت تک به تک ساخته می شود .بعد از اینکه لمینت های دندان را در لابراتوار ساختند ،آن ها را با استفاده از چسب های ویژه به دندان های طبیعی فرد می چسبانند ؛جسب به کار رفته در این کار دارای مقاومت زیادی می باشد و به وسیله ی اشعه یو Y اجرا می گردد.

هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت دندان

بعد از انجام لمینت دندان فرد چه نکاتی را باید رعایت کند؟

افراد باید پس از انجام لمینت دندان بر روی دندان های بد رنگ و بد فرم برخی از نکات را راعایت نمایند که این نکات در زیر برای شما ذکر شده است:

  • فرد باید بیشتر از قبل بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کند.
  • حتما از نخ دندان برای تمیز نمودن دندان های خود استفاده نماید.
  • افراد باید مانع از وارد شدن ضربه به دندان های لمینت شده شوند.
  • فرد باید هر شش ماه یک بار برای چک آپ کلی به دندان پزشک مراجعه نماید.
  • چنانچه بعد از انجام لمینت ،فرد شاهد التهاب و قرمزی لثه باشد باید دراین صورت حتما به دندانپزشک مراجعه کند تا از سلامت لثه های خود اطمینان حاصل کند.
  • امکان دارد گاهی اوقات که فشار زیادی بر روی دندان لمینت شده وارد می شود لمینت از دندان فرد جدا گردد ،که در این شرایط فرد می تواند با مراجعه به دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی مجددا آن را به دندان خود متصل کند.
  • چنانچه به هر علتی لمینت دندان آسیب دیده یا شکسته باشد ،می توان آن را تعویض نمود و در ضمن اگر به هر علتی لمینت تغییر رنگ پیدا کرده باشد به آسانی با یک پالیش به شکل اولیه و رنگ سفید خود باز خواهد گشت و دوباره براق و شفاف خواهد گشت.
  • فرد نباید در روزهای اول به دندان های لمینت شده خود فشار وارد کند.
  • فرد باید در روز های اول در خوردن غذا زیاد دقت کند و از خوردن غذاهای سفت اجتناب کند اما بعد از هفته اول می تواند بدون هیچ گونه نگرانی هر نوع غذایی را میل کند.

نکته :

این امکان برای افراد فراهم می باشد که بتوانند با استفاده از لمینت دندان با خیالی راحت و بدون هیچ گونه دغدغه ای از بین رفتن دندان و ساییدگی ،دندان های خود را ترمیم و زیبا نماید، تغییر فرم داده و لبخندی زیبا داشته باشد.در واقع یکی از بهترنی درمان های دندانپزشکی برای ترمیم و زیبایی دندان ها ،لمینت دندان می باشد.

انواع مختلف لمینت دندان و مقایسه آن ها با همدیگر

می توان لیمنت دندان را بر اساس جنس و ساخت آن ها در دو دسته طبقه بندی کرد :

  1. لمینت سرامیکی
  2. لمینت کامپوزیتی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۰۴
مهدی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی