برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

کاربرد دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

چهارشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴ ق.ظ

کاربرد دستگاه تصفیه آب خانگی

کاربرد دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی : شاید با شنیدن جمله ی آب آلوده به این فکر کنید که چه عواملی باعث آلوده شدن آب شده است در این باره باید بگوییم که با توجه به این که آب ‌های سطح زمین به دلیل اسیدی ‌تر شدن باران‌ ها به خاطر آلودگی هوا و همچنین آلوده شدن سطح خاک به دلیل تردد زیاد خودرو ها و عواملی مانند استفاده از سموم بهداشتی، سموم گیاهان و حشرات، استفاده از مواد سمی و انتشارات کارخانه ‌ای و . . . آلوده ‌تر می ‌شوند.

کاربرد دستگاه تصفیه آب

این آلاینده ها الوده علاوه بر این که سلامت طبیعت را به خطر می اندازند بلکه بسیار ممکن است تا خطرات و بیماری ‌های زیادی را هم برای انسان به وجود بیاورند. در بسیاری از کشور ها دیده شده است که افراد زیادی با نوشیدن آب های آلوده به بسیاری از بیماری‌های شایع که از آب آلوده می آید دچار شده اند و حتی این امر منجر به فوت برخی از افراد شده است.

با توجه به اهمیت آب سالم در زندگی افراد می دانیم که آب و آب سالم یکی از اولین نیاز‌ های انسان می باشد. زیرا ممکن است که ما بتوانیم بدون غذا تا چند روز زنده بمانیم اما بدون هوا و آب، انسان نمی تواند که مدت زمان زیادی دوام بیاورد.

مهم ترین عواملی که در آب منجر به تولید آلاینده ها می شوند عبارتند از : نفت، لاستیک، فلزات سنگین و سایر گازها و آلاینده ‌های خودرو، فاضلاب‌ های شهری، دی اکسید کربن و . . . که این مواد در واقع منجر به تولید آلاینده ‌های مثل باکتری ‌های کلیفرم، نیترات، فسفر، مواد شیمیایی و سایر باکتری ‌ها و میکروب‌ ها در آب می‌ شوند.

منابع مختلفی از آلاینده ‌های سمی و انواع سختی ‌های آب را می توان بیشتر در آب ‌های زیر زمینی و سطحی مشاهده کرد. بیشتر این آلودگی ها درباره ی آب‌ های زیر زمینی گاهاً در مجاورت منابع زیر زمینی مانند نفت و گاز و مواد شیمیایی به وجود می آید که این مواد سمی باعث آلوده شدن آن می شود. یکی از اصلی ترین مشکلات این آب های که با آلاینده‌ ها ترکیب شده اند این است که آلاینده های داخل این آب شهری به راحتی در آب حل می ‌شوند و توسط دستگاه‌ های قوی تصفیه آب شهری و حتی با کلر زیاد نیز بیشتر اوقات تصفیه نمی ‌شوند.

فهرست مطالب

خطرناک‌ ترین و مرسوم ‌ترین آلاینده ‌های آب شهری

نیترات :

این آلاینده که از دفع نامناسب آب فاضلاب، زباله ‌های سطح زمین، فاضلاب ‌های صنعتی، کود های شیمیایی نیتراته، کود های حیوانی و . . . به وجود می اید یکی از خطرناک ترین و اصلی ترین علت های آلودگی آب ها است که به آب ‌های زیر زمینی نفوذ پیدا می‌کند. این ماده می تواند که همچنین باعث بروز بیماری هایی شایعی مثل ایجاد اختلال در اکسیژن‌ رسانی به سلول‌ها در بدن، اختلالات تنفسی و بیماری ‌های ریوی شود اشاره کرد.استفاده از آب آلوده به نیترات بدون شک برای زنان باردار و کودکان تازه به دنیا آمده بسیار خطرناک می باشد. یکی از عوامل تقویت ‌کننده‌ی ابتلا به سرطان نیترات می‌باشد. با توجه به این که نیترات در آب حل می‌شود و به سادگی و با فرآیند ساده‌ی تصفیه قابل حذف شدن از آب نیست و حتماً باید برای داشتن آبی سالم و بدون نیترات از دستگاه تصفیه آب با فیلتر قوی استفاده کرد مثل دستگاه فیلتر اسمز معکوس

کلر :

بیشترین استفاده از کلر در سیستم ‌های تصفیه آب شهری  می باشد. و از کلر برای از بین بردن آلاینده های خطرناک آب میکرو ارگانیسم ‌ها و ویروس‌ های خطرناک استفاده می شود با توجه به این که کلر خطری برای سلامتی افراد ندارد نا گفته نماند که خود کلر نیز یک ماده‌ی شیمیایی خطرناک برای سلامتی انسان ها می باشد. عنصر اصلی تولید ماده‌ی تری هالومتان کلر است که این عنصر در واقع یکی از دلایل رشد سلول‌ های سرطانی در بدن است. کلر حتی برای چشم، مو و پوست انسان و حتی تنفس آن هم بسیار خطر آفرین است.

بهترین برند دستگاه های تصفیه آب صنعتی : دستگاه تصفیه آب صنعتی

آرسنیک :

عامل اصلی آرسنیک در آب آفت‌ کش ‌ها و مواد شیمیایی است که برای از بین بردن آفت گیاهان و حشرات استفاده می‌شود. یکی از عناصر سمی آلاینده ‌های آب شهری ارسنیک می باشد که باعث بیماری ‌های شایع مثل مشکلات آنزیمی بدن است.مانند اسهال، کم خونی، بی ‌اشتهایی، ناراحتی‌ های گوارشی، مشکلات عصبی، زخم‌ های پوستی و. . . از جمله‌ی این مشکلات است.

زنگ آهن :

برآده‌ های آهن یکی از اصلی ‌ترین آلاینده‌ های آب شهری هستند و با توجه به این که متاسفانه برای ابرسانی در اغلب مناطق دنیا از جمله ایران شبکه ‌های آب‌رسانی با استفاده از لوله‌ های آهنی انجام می‌ شود و با گذشت زمان آهن با آب واکنش نشان داده و می پوسد. که از این رو جدا شدن لایه‌ های زنگ آهن و رسوبات آهن و سوراخ شدن و ورود انواع رسوباتی همچون گل و لای و شن و ماسه باعث آلوده شدن آب می شود.

سرب :

شایع ترین آلاینده‌ی آب شهری سرب می باشد که از فعالیت ‌های کارخانه‌ های مختلف صنعتی به وجود می آید که وارد اب می شود با ورود به بدن اینن ماده و باعث مشکلات استخوانی و پوکی استخوان می شود شایع ترین عوارض این ماده در بدن تب، ناراحتی سیستم اعصاب بدن، ناراحتی ‌های گوارشی، توقف رشد مغزی کودکان و کمبود آهن از اثرات سرب در بدن می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۴
مهدی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی