برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

موتور پمپ

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱ ب.ظ

موتور پمپ : همانطور که از نامش پیداست موتور پمپ متشکل از دو دستگاه است که توسط یک شاسی به هم کوپله شده است . موتور پمپ از یک موتور و یک پمپ تشکلیل می شود. کاربرد اصلی موتور پمپ در پمپاژ آب استفاده می شود و به راحتی قابل حمل می باشد. بر اساس سوخت موتور پمپ ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند : موتور پمپ بنزینی , موتور پمپ دیزلی یا گازوئیلی , موتور پمپ نفت بنزینی

جهت استفاده از موتور پمپ آن را معمولا در ارتفاع ۶ متری از منبع آب قرار می دهند و با استفاده از اتصلات مربوطه و روشن کردن موتور شروع به پمپاژ آب می کند. موتور پمپ ها بر اساس توان موتور و قدرتی که دارند توانایی پمپاژ آب تا ارتفاع بالا را دارند . از طرف دیگر طول عمر موتور پمپ زیاد نیست ؛ لذا در استفاده بهینه از انواع موتور پمپ ها توصیه می شود که در هر بار کارکرد موتور پمپ زمان کاری را در بین ۲ الی ۳ ساعت در نظر بگیرید . تا عمر مفید موتور پمپ افزایش یابد. از نظر قطر و اندازه خروجی آب موتور پمپ ها از ۱ تا ۴ اینچ متغیر می باشند که این بستگی به ارتفاع مورد نیاز و مقدار آبدهی دارد.

انواع موتور پمپ

موتور پمپها از نظر سوخت به سه دسته تقسیم می شوند .

  1. موتور پمپ بنزینی
  2. موتور پمپ دیزلی یا گازوئیلی
  3. موتور پمپ نفت بنزینی

از نظر حیطه کاری نیز به چند دسته زیر تقسیم می شوند :

معروفترین نوع موتور پمپ ها موتور پمپ آب می باشد . که کاربرد زیادی در کشاورزی و به ویژه روستاهای کوهستانی شمال و شمال غرب و غرب کشور دارد.

در بین تنوع زیاد برند در تولید موتور پمپ ؛ روبین ژاپن در بازار ایران معروفیت خاصی دارد و جز اولین موتور پمپ هایی است که وارد بازار ایران شده است و تقریبا هیچ کشاورزی با این موتور بیگانه نیست . کیفیت بالای محصول , طول عمر زیاد , خدمات پس از فروش و قطعات یدکی موجود در بازار از دلایل محکمی است که در شهرت گرفتن موتور پمپ روبین تاثیر داشته است . موتور پمپ روبین از دو نوع کوپله اصلی تشکیل می شود :

  1. کوپله اصلی اول : موتور و پمپ هر دو از سوبارو – روبین ژاپن می باشند .
  2. کوپله اصلی دوم : موتور سوبارو – روبین ژاپن است ولی پمپ از کوشین ژاپن

هر دو کوپله ها کارایی خوبی دارند و در انواع توان و ارتفاع تولید و عرضه بازار شده اند.

موتور پمپ کوشین

همانند موتور پمپ روبین –سوبارو ؛ کویشن نیز ساخت کشور ژاپن است و یکی دیگر از مرغوبترین و پر فروشترین نوع موتور پمپ های ژاپنی در بازار ایران است. موتور پمپ کوشین نیز از دو نوع کوپله اصلی استفاده کرده است :

  1. کوپله نوع اول : هر دو موتور و پمپ از مارک کوشین است .
  2. کوپله نوع دوم : موتور از مارک هوندا و پمپ از مارک کوشین است .

موتور پمپ هوندا

کشور ژاپن در طراحی و ساخت انواع موتور های الکتریکی سر آمد کشورهای آسیایی است و توانسته است بازار بزرگی ازکشور های جهان به ویژه قاره آسیا و آفریقا را در اختیار بگیرد . نوع دیگر از موتور مپ های ساخت ژاپن مارک معروف هوندا است که همه این مارک را با موتور سیکلت و خودرو می شناسند . اما دنیای هوندا صنعتی هوندا برای خود بازار بزرگی دارد.

موتور پمپ هوندا نیز در دو نوع شاسی کوپله می شود :

  1. کوپله نوع اول : موتور از مارک هوندا , پمپ کوشین
  2. کوپله نوع دوم : موتور هوندا و پمپ نیز از مارک هوندا است.

موتور پمپ طرح هوندا

این نوع دستگاه در کشور چین و تحت لیسانس ژاپن تولید می شود . تکنولوژی ساخت همان تکنولوژی ژاپنی می باشد. قیمت پایین این دستگاه به همراه کیفیت هوندای ژاپن دلیل مناسبی برای خرید آن در بین کشاورزان و مصرف کنندگان شده است.اگر دنبال موتور پمپ با قیمت مناسب و تکنولوژی ژاپنی هستید ؛ طرح هوندا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۰
مهدی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی