برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

برگزار کننده مراسم عروسی

تشریفات عروسی , خدمات مجالس

انتخاب باغ تالار عروسی شخصی برای مراسم عروسی

سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۸ ب.ظ

انتخاب باغ تالار عروسی شخصی برای مراسم عروسی

انتخاب باغ تالار عروسی شخصی برای مراسم عروسی , ۶ نکته برای برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار شخصی :  همانطور که می دانیم همه ما در هر مسئله ای به اطلاعات و تجربه ی بالایی نیاز است جشن عروسی ، جز مراسم هایی هست که تقریبا همه مردم برای یکبار هم که شده، آن را در زندگی خود، تجربه می کنند. با این تجربه، هر وقت اسم عروسی و جشن می آید نسبت به تجربیاتی که به دست آوردیم با خودمان می گوییم که انجام مراسم عروسی کار بسیار ساده ای است.

انتخاب باغ تالار شخصی

انجام مراسم عروسی برای همه زوج های جوان از اهمیت زیادی برخوردار است، به نحوی که استرس برگزاری این مراسم، خانواده ها را فرا می گیرد؛ و سعی می کنند در برگزاری مراسم عروسی سنگ تمام بگذارند. با تمام این شناخت ها و تجربیاتی که به دست آورده باشیم هم یک مراسم خوب نیاز به برنامه ریزی دقیق و وزمان بندی خاص است تا یک مراسم آبرومند و در شأن هر دو خانواده باشد…

بهترینباغ تالارهای عروسی تهران : باغ عروسی

در گذشته، هنگامی که خانواده ای در آستانه ی برگزاری مراسم عروسی قرار می گرفت، آنقدر افراد با تجربه در کنار زوج جوان حضور داشتند که استرس کمتری برای آنها به وجود می آمد؛ اما امروز بعضی مسائل وجود دارد که بعضی خانواده ها بخاطر چشم در چشمی که این روزها در بین خانواده ها خیلی زیاد شده است و رواج پیدا کرده است مراسم های عروسی پر از استرس و فشار روحی برای هر خانواده است چنین خانواده هایی فکر می کنند که هر چه مراسمشان بریز و بپاش زیاد داشته باشد خوشبختی اشان تامین می شود ولی این ها برای خوشبختی کافی نیس.

برگزاری جشن در باغ تالار های شخصی کمی متفاوت می شود و نیاز به هزینه برای دیزاین باغ و چیدمان داخلی باغ و …

اما ممکن است گاهی در حین اجرای مراسم اتفاقات غیرمنتظره رخ ‌دهد که در حالت عادی شاید برای آن آماده نباشیم و آن اتفاق جشن را خراب نکند و باعث استرس بین میهمانان و میزبان نشود. برای مثال می‌توان تهویه نامطبوع، از کار افتادن سیستم‌های صوتی یا روشنایی و … را نام برد.

اجاره باغ شخصی با تجهیزات

همانطور که می دانید اولین و مهمترین موضوعی که در تایین مکان عروسی حتما باید مورد توجه قرار دهید، این موضوع است که چقدر پول دارید و چه تالاری با چه هزینه ای می خواهید که مراسمتان را برگزار کنید. اگر شما به فکر این هستید که مراسمتان را در یک باغ برگزار کنید باید تمام امکانات و شرایط باغی که مراسم انجام خواهد شد را در نظر بگیرید و درباره تجهیزات آنجا تحقیق و بررسی کنید.

خب این کاملا مشخص است که باغ های شخصی که مراسم در آن انجام میشود نسبت به باغ تالار های که در مراکز شهر وجود دارد از امکانات و تجهیزات کمتری برخوردار است باید راجب تمام تجهیزات و امکانات باغ تالار مورد نظر با دقت و اطمینان تمام مسائل را بررسی کرد باغی که میخواهیم مراسممان را انجا برگزار کنیم باید دارای فضا و سالن مناسب برای مراسم شما باشد.

انتخاب باغ تالار عروسی شخصی

نکته اصلی در انتخاب تالار اینجاست که اگر مهمانان شما زیاد باشند، شما حتما باید تالار بزرگی را انتخاب کنید و اگر تعداد مهمانان شما کم هستند، بهتر است که تالار کوچکتر را انتخاب کنید. چون که اگر تعداد مهمانان شما زیاد باشد و تالار کوچک باشد مشخص است که در این صورت همگی مهمان ها در فضای تنگ در کنار یکدیگر، اذیت می شوند؛ و اگر برعکس تعداد افراد کم باشد و تالار بزرگ باشد، در این صورت همه فضای تالار پر نمی شود و جلوه ی زشتی به مجلس شما می دهد.

انجام مراسم در باغ شخصی مسئولیت بیشتری را برای برگزار کننده به همراه دارد چون کلیه تجهیزات عروسی مثل میز و صندلی و دیگر ملزومات عروسی را باید خود میزبان تهیه کند و نیاز به فعالیت بیشتر و صرف وقت و هزینه است.

باید توجه کنید که اگر باغ تالار شما در مرکز شهر قرار دارد، برای اینکه سر وقت و بدون معطلی در تالار حاضر شوید شما باید تمامی نیازهای خود را در یک محدوده در نظر بگیرید. مثل آرایشگاه یا آتلیه یا … را نیز نزدیک آن بگیرید. همان گونه که می بینیم باغ‌های عروسی معمولاً در خارج شهر هستند و سالن‌ها در داخل شهر هستند گاهی وقت ها طی کردن مسافت طولانی برای رسیدن به محل عروسی برای مهمانان دشوار و پیچیده است.

باغ های خارج شهر از حیث اینکه ترافیک ندارند بهتر هستند ولی بعضی وقت ها پیدا کردن مکان برای مهمانان گاهی با سردرگمی همراه است که با دادن آدرس دقیق همراه با کروکی به آنها این مشکل رفع می‌شود. عمده مشکل تالارهای داخل شهر نیز ترافیک خیابان‌ها است که در انتخاب تالار باید به این نکات دقت کرد. در صورت امکان رعایت و توجه به این نکته هم خوب است که بدانید همیشه انتخاب باغ عروسی برای فصل‌های بهار و تابستان لذت بخش‌تر خواهد بود فضای سر سبز و پوشیده از گل در این فصول زیبایی دو چندانی به مراسم می بخشد. نباید نگران گرم بودن هوا در این فصل ها هم باشید چون همانطور که می دانید امروزه، تمامی تالارها با داشتن سیستم گرمایش و سرمایش مناسب شرایط میزبانی در هر چهار فصل را دارند.

سرویس بهداشتی باغ تالار عروسی

در انتخاب باغ تالار، چک کردن سرویس های بهداشتی را فراموش نکنید.

می دانید که استفاده مهمانان از سرویس بهداشتی در صورت لزوم ضروری است؛ اما در صورتی که سرویس بهداشتی های تالار تمیز نباشد، نمی توان دیگر این سالن عروسی را در ردیف بهترین ها سالن ها قرار داد. توجه به این نکته که اگر عروسی شما در فصل های سرد برگزار می شود حتما باید برخی مسئله ها را بررسی کنید باید ببینید که تمامی سرویس های بهداشتی خیلی مناسب باشند و به اندازه کافی سرویس بهداشتی وجود داشته باشد. علاوه بر این که محل قرار داشتن سرویس های بهداشتی و مسافت آنها تا محل جشن هم خیلی مهم است. امکانات دیگری مثل اتاق بازی برای بچه ها، رختکن های زنانه و … نیز از نکاتی هستند که حتما باید در انتخاب مکان برای برگزاری جشن عروسی به آنها توجه کنید.

اصلا فکر نکنید که پیگیری سرویس بهداشتی و بازدید آن هنگام رزرو باغ تالار یک قضیه پیش پا افتاده می باشد و حتما از مسئول تالار بخواهید که سرویس های بهداشتی را به شما نشان دهند و شما هم ببینید. حتما مطمئن شوید که تمامی سرویس های بهداشتی تهویه مناسب داشته باشد. اگر مراسم شما در فصل سرد است و برای زمستان رزرو می کنید، مطمئن شوید که سرویس ها همگی آب گرم داشته باشند؛ و در تمامی سرویس ها مایع دستشویی و دستمال های خشک کن هم وجود داشته باشد.

روشنایی و برق اضطراری در باغ تالار عروسی

یک تالار خوب باید همیشه برای هر شرایط پیش بینی نشده ای آمادگی لازم را داشته باشد. احیانا اگر در حین مراسم برق منطقه قطع شود تالار سیستم روشنایی و برق اضطراری برای تامین نور تالار را دارد؟

در صورتی که مراسم عروسی در باغ است و با توجه به بزرگ بودن فضا و باز بودن فضای باغ دارا بودن نور کافی برای روشن کردن کل فضای باغ خیلی مهم است برای اینکه نور باغ را تست کنید و از میزان روشنایی باغ مطمئن شوید شما باید حتماً هنگام شب از باغ تالاری که میخواهید مراسم را آنجا برگزار کنید دیدن کنید و در صورتی که آن محوطه از نور مناسبی برخوردار نبود تجهیزات لازم را فراهم آورید.

باغ تالار عروسی تهران

تمام نکات را در نظر داشته باشید بعضی وقت ها ممکن است به دلیل فشار زیاد به برق یا دلایل دیگر برق در شب مراسم شما ضعیف یا یک دفعه قطع شود که در صورت وقوع این اتفاق ممکن است که بهترین شب زندگی شما یعنی شب ازدواج شما و کل مراسمی که مدت‌ها برای آن برنامه ریزی کرده اید و کلی برایش زحمت کشیده‌اید با مشکل روبرو شود، بهتر است با پیش بینی تمام موارد یک ژنراتور برق اضطراری تهیه کنید و آماده داشته باشد امروزه دیزل ژنراتور های مخصوص روشنایی تالار با ولتاژ قوی وجود دارد و اجاره داده میشود و شما با خیال راحت با اجاره کردن این دیزل ژنراتور ها از استرس قطع برق و کمبود روشنایی تالار راحت شوید.

تالار هایی هستند که از این سیستم برقی دارند و شما توجه داشته باشید این ژنراتور باید توانایی داشته باشد روشنایی و سیستم‌های صوتی و هم چنین بعضی از لوازم آشپزی را روشن نگه دارد تا یک مراسم باشکوه و بدون استرس داشته باشید.

وضعیت هوا و وجود فضای سرپوشیده در باغ عروسی

همان طور که می بینیم بسیاری از افراد هستند که خیلی دوست دارند تا مراسم شان را در فضای باز و داخل محیط زیبای باغ برگزار کنند اما شرایطی هست که این علاقه را محدود می کند مثل شرایط آب و هوایی بد که اجازه این کار را از ما سلب می‌کند و ما مجبور می کند تا سراغ گزینه‌های دیگر برویم. هرچند بعضیاز مدیران باغ ها برای رفع این مشکل تدارک سالن سرپوشیده را برای برگزاری مراسم در هر چهار فصل را دیده‌اند اما به خاطر داشته باشید استفاده از این امکان برای شما هزینه های بیشتری را هم موجب می شود.

باید به این نکته توجه کنید که اولین و مهمترین نکته ای که قبل از رزرو باغ شما باید در نظر داشته باشید و به آن توجه کنید، توجه به این قضیه و آن وضعیت آب و هوایی است. بسیاری از باغ های که مراسم در آن اجرا میشود سرپوشیده نیست، وجود بارش های جوی حتما باعث بهم ریختن جشن عروسی شما می شود و این امر تمام برنامه ریزی های چند وقته ما را که برای مراسم داشتیم به هم می زند.

همچنین باید به درجه حرارت هوا نیز توجه کرد و درجه هوا نباید آزار دهنده باشد. در صورتی که در یک منطقه گرم زندگی می کنید و مراسم را در باغ شخصی تان برگزار می کنید که فاقد سالن سرپوشیده است برای شما بهتر است که از چادر استفاده کرده و در زیر آن از سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده کنید. چون در واقع با وجود این شرایط هم می توانید حتی با وجود بارش، هوای سرد یا گرم، مراسم عروسی خود را به بهترین شکل ممکن در محوطه باغی که دوست دارید برگزار کنید.

خطرات پنهان

در مجهز کردن باغ برای برگزاری مراسم عروسی باید مکانی که آماده سازی می کنید از هر گونه خطر احتمالی امن باشد باید جاهایی که نیازمند تعمیر است را حتما تعمیر کنید که دچار سانحه یا حادثه احتمالی نشود هم چنین از بیمه‌های آتش سوزی و حوادث غیر مترقبه سؤال کنید و اگر لازم بود، خودتان اقدام لازم را انجام دهید

موقعیت مکانی باغ تالار عروسی

حتما باید محلی که مراسم در آن برگزار شود سر راست باشد طوری که مهمان ها به راحتی تالار را پیدا کنند. مطمئن باشید که با انتخاب مکان های پرت و دور افتاده، پرترافیک و شلوغ، با دسترسی های سخت و صعب العبور باعث ایجاد استرس و سردرگمی برای مهمان ها خواهد شد؛ مخصوصا خانواده هایی که بچه ی خردسال و یا افراد سالمند دارند بیشتر در این موارد اذیت میشوند.

باغ تالار

مطمئن شوید مهمانان برای پیدا کردن آدرس دچار مشکل نمی‌شوند و از محل پارکینگ ماشین‌ها تا مکان مراسم نیاز به پیاده روی بیش از حد نخواهند داشت. حتما به این مورد هم توجه کنید که اگر زمین گلی یا غیر مسطح ورودی باغ باشد، شما با استفاده از پوشش‌های مناسب و ایده های خاص آنجا را آماده عبور کنید. تا مهمان ها بدون مشکل رفت و آمد کنند. اگر باغ شما در شهری دورتر از محل زندگی خودتان هست و انجا را به عنوان محل برگزاری مراسم انتخاب کردید توجه داشته باشید که مراسم خود را شب تعطیلی بگیرید تا مهمانان شما که از شهرهای دیگر میخواهند در مراسم شرکت کنند، برای حضورشان در مراسم مشکلی نداشته باشند. پس روز تعطیل را انتخاب کنید تا جایی که امکان دارد، تاریخ مراسم خود را آخر هفته در نظر بگیرید.

پذیرایی و  سرو غذا تالار عروسی

شما با انتخاب یک تالار خوب بنا بر تحقیق و پرسش هایی که از برنامه غذایی تالار مورد نظر به دست آورده اید پس نباید در انتخاب ایده آل ترین و مناسب ترین شام تالار عروسی شک داشته باشید تنوع غذایی و دسرها، کیفیت و کیمیت و نوع سرو غذا و دسر شاخصترین آیتم در بین تمامی موارد و خدمات ارائه شده در برگزاری مراسم عروسی خواهد بود که شما بنا بر بودجه ای که برای شام مهمان ها کنار گذاشته اید از بین این آیتم ها منوی انتخابی خودتان را انتخاب کنید و از آنجایی که این قسمت از اهمیت بیشتری برخوردار است، نخست لازم میدانم نکاتی را درباره روشهای سرو غذا و دسر و چگونگی نظارت بر آن را بیان نمایم.

امیدوارم با دقت لازم مطالب زیر را مطالعه فرمایید. شما ابتدا باید تعداد مهمانان‌ های آن روز مراسمتان را قبل از سفارش غذا، میز و صندلی و… تعیین کنید. فراموش نکنید، همیشه تعدادی سفارش اضافه هم داشته باشید. ممکن است تعداد مهمان ها کم یا زیاد شود پس همیشه روی تعداد ثابت مهمان ها حساب نکنید؛ و همیشه این احتمال را باید بدهید که تعدادی از مهمان های دعوت شده به دلایل مختلفی نتوانند در مراسم عروسی شما شرکت کنند.

زود و به موقع حاضر بودن غذا برای مهمان ها مهم است و بی کیفیت بودن غذاها و سرد شدن آن خیلی مهم است که غذا ها تازه باشند شما اول باید از مدیریت باغ سوال کنید و حتما بررسی کنید هنگام سرو شام غذای شما از چه طریق به باغ ارسال می شود. تا اگر رستورانی که غذای خود را به آن سفارش داده اید تا تالار شما فاصله زیادی دارد در نظر داشته باشید که غذای مهمانان شما تا هنگام آماده شدن و پذیرایی سرد نشود و کیفیت خود را از دست ندهد.

پس دقت در این مورد هم از موارد ضروری برای انتخاب باغ تالار عروسی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۹
مهدی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی